شناسهٔ خبر: 86877 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی

طول آزادراه‌های کشور به ۳۱۰۰ کیلومتر توسعه می‌یابد/ کنارگذر شرقی اصفهان هفته آینده افتتاح می‌شود

کاشان وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از قطعه دوم بزرگراه کاشان – بادرود اظهار کرد که تا پایان فعالیت دولت، طول آزادراه‌های کشور به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان اصفهان در مورخ ۲۲ آبان، با حضور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از قطعه دوم کاشان – بادرود اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که امروز یکی از راه‌های بسیار ضروری که همواره مورد مطالبه مردمی بوده است، افتتاح می‌شود.

وی درباره ویژگی این مسیر گفت: این مسیر ترانزیتی کاشان – بادرود – اردستان است که امروز ۱۲ کیلومتر آن افتتاح شده و به زودی ۸ کیلومتر باقی مانده آن نیز تا ماه‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که به این ترتیب، عملاً ۴ بانده شدن این مسیر تمام می‌شود.

اسلامی با یادآوری از عزم دولت تدبیر و امید در رفع نقاط حادثه‌خیز مسیرها و افزایش ظرفیت جاده‌های کشور عنوان کرد: در همین سال یا تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، حداقل یک هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۵۰ درصد به طول بزرگراه‌های کشور افزوده شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان فعالیت دولت، طول بزرگراه‌های کشور را که ۱۶ هزار کیلومتر بوده، به ۳۴ هزار کیلومتر خواهیم رساند.

وی افزود: آزادراه‌های کشور که در ابتدای دولت یازدهم حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بوده، به امید خدا به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسانیم.

اسلامی گفت: یک قطعه بسیار مهم از کریدور شمال به جنوب، آزادراه کنارگذر شرق اصفهان است که به امید خدا هفته آینده با حضور رئیس‌جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد، به طوری که با بهره‌برداری از این مسیر، گشایش بزرگی برای استان اصفهان و استان‌های همجوار رخ خواهد داد و کمک می‌کند که نیم ساعت مسیر اصفهان به شیراز کاهش پیدا کند که این موضوع باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش مسیر و زمان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره علت تاکید خود بر عبارت توسعه ۵۰ درصدی راه‌های کشور، تصریح کرد: افرادی که کارهای فنی و مهندسی انجام داده‌اند، به خوبی می‌دانند که در شرایط تحریم و با این ارقام بودجه، انجام چنین پروژه‌هایی در طول چند سال، در مقایسه با اقدامات قبلی انجام شده، چقدر سخت است.

وی گفت: باید خدا را شاکر باشیم که توانسته‌ایم توسعه در زیرساخت‌های ملی را با وجود همه مشکلات دنبال کنیم.