شناسهٔ خبر: 86878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی:

۱۲ کیلومتر از باند دوم محور بادرود_کاشان افتتاح شد/ تا سال آینده ۴ استان کشور به راه‌آهن متصل می‌شوند

سفر وزیر اصفهان جاده بادرود_کاشان با حضور وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید، افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه در حوزه راه و شهرسازی، صبح پنج شنبه به کاشان آمد. و در بدو ورود به همراه علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان کاشان با حضور بر مزار شهدای گمنام  این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. 

محمد اسلامی در آغاز برنامه کاری سفر خویش از روند اجرایی پروژه های راهسازی شهرستان کاشان شامل (پروژه کاشان_برزک، باند دوم مشهد اردهال و طرح ورودی شهر نیاسر) بازدید بعمل آورد. و نظرات و تذكرات لازم را در خصوص پروژه‌هاي‌ مذكور بيان کرد.  
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگر این سفر ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور بادرود کاشان را مورد بهره برداری قرار داد. 

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این برنامه اذعان داشت: دو باند شدن جاده حادثه‌خیز بادرود- كاشان يكي از از اولویت های این اداره کل بوده است. که اقدامات انجام شده جهت ۱۲ کیلومتر این محور با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال شامل احداث ۴۳ پل، ۶۰هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۷۰ هزار مترمکعب خاکریزی و انجام آسفالت بوده است.  

وزیر راه و شهرسازی  در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت این پروژه بیان داشت: افتتاح مسیر ترانزیتی کاشان به  بادرود و اردستان یکی از مطالبات برحق مردمی بود که امروز به لطف خدا توفیق افتتاح ۱۲ کیلومتر از آن را داریم. 

وزیر راه و شهرسازی عظمت توسعه شبکه ریلی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم را غیر قابل قیاس با دوره‌های قبلی بیان کرد و گفت: توسعه راه آهن (شبکه ریلی کشور) با اهتمام ویژه‌ای دنبال شده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و الزاماتی که وجود داشت راه آهن توسعه خیلی قدرتمندی پیدا کرده است به نحوی که طول خطوط ریلی با وجود شرایط بودجه‌ای و تحریمی که بر کشور حاکم بوده است توانست حدود ۵۰ درصد افزایش یابد. 

وی افزود: نکته مهم دیگری که در خصوص راه‌آهن وجود دارد این است که ۵ استان از طریق شبکه ریلی متصل شدند و  انشالله تا سال آینده ۴ استان دیگر شامل چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان شمالی، کردستان نیز به خطوط ریلی متصل می‌شوند.که دو هفته گذشته ریل‌گذاری از همدان به سنندج آغاز شده و کریدور مهم ریلی استراتژیک شرق کشور که از چابهار به زاهدان بوده نیز در دست اجرا است. 

محمد اسلامی در خصوص تجهیز و نوسازی راهداخانه‌ها اظهار کرد: راهداران ما در این سالها بصورت خستگی‌ناپذیر همواره در صحنه بودند و ما توانستیم دو مبحث تجهیز و نوسازی راهدارخانه‌ها و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات راهداری را با وجود محدودیت منابع انجام دهیم. 

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خویش از جاده ابوزیدآباد-کاشان،  پروژه ۴۳ کیلومتری کنارگذر آران و بیدگل  و پروژه ۳۹۰ واحدی رزلند این شهرستان بازدید کرد.