شناسهٔ خبر: 86903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اصفهان:

اسناد تک برگ کاداستری برای عرصه‌های دولتی استان اصفهان صادر می‌شود/ اسناد دفترچه‌ای راه و شهرسازی استان اصفهان به تک‌برگی تبدیل می‌شود

عبدالحسین پارسایی اصفهان معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: قانون جامع حدنگار، موسوم به «کاداستر»، از جمله قوانین مترقی در پیشگیری از زمین‌خواری بوده و اقدامی زیربنایی و راهی به سوی تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های ملی و دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: قانون جامع حدنگار (کاداستر) در سال ۱۳۹۳ با هدف مبارزه با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی، حفط بیت‌المال و منافع دولت در مجلس تصویب شد. که شامل مجموعه فعالیت‌های (تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره‌ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه‌برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی، تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی) و کنترل نهائی و به‌روزرسانی آن می‌باشد.  

وی با بیان اینکه اسناد دفترچه ای ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی راه و شهرسازی شهرستان لنجان در حال تک برگی شدن است اظهار کرد: با برگزاری مستمر جلسات مشترک و تعامل خوبی که فی‌مابین این اداره‌کل با اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان و حوزه‌های ثبتی شهرستان‌های تابعه بعمل آمده است به لطف خدا دیگر شاهد مشکلات ثبتی و زمین‌خواری نخواهیم بود.  

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اصفهان اجرای طرح کاداستر را یکی از ضروریات مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سند تک برگی اقدامی مهم و موثر در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است.  

 وی تصریح کرد: از مشخصات این سند غیرقابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال است. همچنین از دیگر مزایای سند کاداستر ارتقاء امنیت و آرامش روانی، کاهش اشتباهات، حذف نوشتار‌های دستی، شفاف‌سازی امور، جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی و بروز رسانی اطلاعات مالکیت است.