شناسهٔ خبر: 86920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان:

زنگ ایمنی در مدارس زاهدان نواخته شد

س و ب - زنگ ایمنی مدارس (1).JPG مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از نواختن زنگ ایمنی همزمان با نخستین روز هفته ایمنی و حمل و نقل در مدارس زاهدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ایوب کرد در حاشیه این مراسم که به صورت نمادین در دبستان شکوفه های دانش مهر شهر زاهدان برگزار شد، با بیان اینکه عامل انسانی عمده ترین دلیل وقوع سوانح رانندگی در جاده های این استان به شمار می رود، اظهار داشت: این اداره کل همه ساله به منظور ارتقای ایمنی سفر کاربران جاده ای علاوه بر نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی و همچنین ایمن سازی فیزیکی و نرم افزاری مدارس حاشیه راه ها اقدامات گسترده ای را در حوزه فرهنگ سازی مورد توجه قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری متاسفانه ۳۹۶ نفر از مردم سیستان و بلوچستان جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند، گفت: از رانندگان  انتظار می رود ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در طول سفر به علائم نصب شده در محورها توجه کافی داشته باشند چرا که ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، ساده ترین و کم هزینه ترین راهکار برای کاهش وقوع سوانح رانندگی به شمار می رود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت آمادگی راهداران برای طرح زمستانه گفت: با توجه به اینکه حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است این اداره کل با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم نظیر لایروبی رودخانه های محلی و نصب علائم ایمنی درصدد ایحاد تردد روان و پیوسته و بدون مشکل است.

کرد اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، ارتقای توانمندی و حفظ آمادگی نیروهای راهداری، مراقبت از راه‌ها، ابنیه و تاسیسات موجود در محورهای ارتباطی از اهداف طرح زمستانه راهداری محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با هفته ایمنی و حمل و نقل( ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ) افزون بر ۵۰ ویژه برنامه در این استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی درحال اجراست.