شناسهٔ خبر: 8693 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی سامانه‌های جزر و مدسنج بنادر بوشهر ، خارگ و عسلویه

بندر ترخیص کالا کشتی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های جزر و مد سنج بنادر بوشهر، خارگ و عسلویه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود قاسمیان در ارتباط با نصب و راه‌اندازی سامانه‌هایجزر ومدسنج در ٣ بندر استان بوشهر اظهارکرد: اداره کل مهندسی سواحل وبنادرسازمان بنادر و دریانوردیبرایتوسعه، تجهیز و به‌روزرسانی ایستگاه‌های ثبت تراز آب و جزر و مدسنجی در بنادر جنوبی کشور اقدام به نصب و راه‌اندازی ١٠دستگاه سامانه جزر و مدسنج کرد. در همین راستا ٣ دستگاه جزرومد سنج توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر بوشهر ، خارگ و عسلویه نصب شد.

وی بیان کرد: به منظور تجهیز و به روز رسانی ایستگاه‌های ثبت تراز آب و جزرومدسنجی در بنادر شمالی و جنوبی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به نصب و راه‌اندازی سه ایستگاه سامانه جزرومد سنج در بنادر بوشهر ، خارک و عسلویه کرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکهفعالیت‌های هیدروگرافی و نقشه‌برداری و فعالیت‌های زیست محیطیاز اهداف نصب سامانه‌های جزر و مد سنج است، اظهار کرد: جزرومد به لحاظ تردد شناورها و ناوبری، مدیریت بنادرفعالیت‌های هیدروگرافی و نقشه‌برداری و فعالیت‌های زیست محیطی از اهمیت زیادی برخورداراست.

وی ادامه داد: نصب سامانه جزر و مد سنج در مدلسازی پدیده‌های مختلف از جمله امواج، جریان‌های شدید، خیزاب توفان و مطالعه و رصد جریانات جزرومدی، پهلوگرفتن کشت‌ها در بنادر، ساخت سازه‌های دریایی از جمله ساخت سکوها و موج شکن‌‌ها،اندازه گیری تغییرات تراز آب در بنادر بوشهر، خارگ و عسلویه با استفاده از اطلاعات این دستگاهها و آنالیز و پیش بینیدقیقتر جزر و مد و تعیین الگوی جزرومد در منطقه موثر است./

نظر شما