شناسهٔ خبر: 86984 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

ساخت هواپیماهای کوچک ویژه تاکسی‌‌هوایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان/ تاکسی‌هوایی در فرودگاه‌های کشور رواج پیدا می‌کند

برگزاری نشست پویش اجتماعی بانوبان با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از ساخت هواپیماهای کوچک ویژه تاکسی‌هوایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد و اظهار کرد: در جایی که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه ‌دهد و مزاحمتی با پروازهای دیگر نداشته باشد، ما هم منعی برای گسترش تاکسی‌هوایی نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آیینی پویش اجتماعی بانوان در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات اخذ شده در خصوص صنعت هوانوردی عمومی کشور اظهار کرد: ‌آنچه که در رسانه‌ها و فضای مجازی از قول اینجانب در خصوص هوانوردی عمومی عنوان شد، یک برداشت اشتباه از سخنان من از سوی خبرنگار بود.

وی با بیان اینکه در کشور فرودگاه‌هایی وجود دارند که از آن‌ها استفاده نمی‌شود، افزود: این فرودگاه‌ها برای استفاده هوانوردی عمومی به ویژه حوزه تاکسی هوایی مناسب هستند و رئیس سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور در این زمینه مجوزهای لازم را صادر کرده‌اند و مؤسساتی هم در این زمینه فعالیت می‌کنند و در این حوزه آموزش خلبانی نیز انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری از اینکه در کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی زیادی وجود دارند که هواپیماهای دو نفره و چهار نفره می‌سازند، گفت: افرادی هستند که این هواپیماها را در اختیار دارند و  شرکت‌های دانش‌بنیانی نیز هستند که بر اساس ضوابطی این هواپیماها را طراحی و تولید می‌کنند و در جایی که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه ‌دهد و مزاحمتی با پروازهای دیگر نداشته باشد، ما هم منعی برای گسترش تاکسی‌هوایی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که «چه تعداد هواپیماهای شخصی در کشور وجود دارد؟» اظهار کرد:‌ تعداد این هواپیماها اگر از تعداد هواپیماهای مسافری فعال در کشور بیشتر نباشد، کمتر نیست و در حال حاضر هم در حال استفاده هستند.

اسلامی در ادامه عنوان کرد: اکنون متقاضیان می‌توانند از مسیر لار ـ شیراز از این هواپیما‌ها استفاده کنند. همچنین در فرودگاه خرم‌آباد و در فرودگاه رامسر هم ظرفیت استفاده از تاکسی هوایی وجود دارد.

وی درباره برخی از گمانه‌ها مبنی بر اینکه ممکن است در تاکسی هوایی از نیروهای امنیت پرواز استفاده نشود، تصریح کرد: طبق ضوابط همه موارد امنیتی اجرا می‌شود.