شناسهٔ خبر: 87015 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درهفته ایمنی حمل ونقل جاده ای عملیاتی شد :

طرح نصب واستقرار نیوجرسی های مفصلی دربخش کهک ( حدفاصل کهک – سیرو ) استان قم

خبر رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد : با هزینه ای افزون بر ۲۰ میلیارد ريال طرح ایمن سازی ۸/۱ کیلومتراز محور کهک – سیرو ( استان قم ) ، بااستقرار ۳۰۰ قطعه نیوجرسی مفصلی اجرایی شد .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (استان قم )، همزمان با هفته ایمنی راهها ( ۲۴ الی ۳۰ آبان ماه ) به منظور ارتقا سطح ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده ای ، طرح نصب و استقرار نیوجرسی های مفصلی درمحور کهک – سیرو ( استان قم ) اجرایی شد .
رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتوضیحی مجمل در خصوص این طرح افزود : محورهای جاده ای بخش کهک به دلیل موقعیت ییلاقی از طرفی جاذبه های گردشگری آن و از طرف دیگر ، از ترافیک چشمگیری برخوردارمی باشند.
جعفراویسی ادامه داد: همچنین بخش کهک به دلیل تنوع باغات و محصولات کشاورزی درزمره تولید کنندگان محصولات باغی استراتژیکی می باشد که این مهم ضرورت ایمن سازی محورهای آن را دوچندان می گرداند.
وی درخصوص اجرای طرح استقرار نیوجرسی های مفصلی درحد فاصل کهک – سیرو اظهار داشت : به دلیل عریض بودن محور از سویی و
تجانب کاربری هایی همچون دانشگاه پیام نور ، جایگاه سی ان جی ، واحدهای مسکن مهر و ... با آن از سویی دیگر ، موجب مخاطراتی جهت کاربران جاده ای شده بود .
اویسی طول این مسیر را بالغ بر ۸/۱ کیلومتر دانست و تصریح کرد : پس از بازدیدهای میدانی و رایزنی های جمعی ، مقرر گردید نسبت به استقرار ۳۰۰ قطعه نیوجرسی مفصلی دررفوژ آن اقدام شود.
رییس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم هزینه اجرایی این پروژه را بالغ بر بیست میلیارد ریال عنوان کرد ودرخصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل این پروژه نیزاعلام داشت : با عنایت به شروع بارندگی های فصلی ، سعی مجریان طرح بر آن است که انشالله تا نیمه آذرماه سال جاری ، عملیات نصب واستقرار نیوجرسی های مفصلی دراین محور که از مطالبات جدی اهالی و کاربران جاده ای می باشد اجرا و به بهره برداری برسد.
وی یاد آور شد : به دلیل ترافیک ترکیبی و غالبا چشمگیر محورهای بخش کهک که ضرورت رعایت کامل جوانب ایمنی را دوچندان میکند از تمامی عزیزان ، اعم از اهالی و کاربران جاده ای که از این محور تردد می نمایند درخواست میگردد تعامل و همکاری لازم با مجریان طرح را داشته باشند .
شایان توجه است نیوجرسی های مفصلی به دلیل ساختار سازه ای و همچنین مفاصل اتصالی تعبیه شده در هریک ، درصورت انحراف خودرو از لاین حرکتی وبرخورد با آنها ، به صورت یکپارچه عمل کرده و ازورود خودرو به باند مخالف جلوگیری می نمایند .