شناسهٔ خبر: 87023 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

اجرا و تکمیل فاز سوم توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی تا پایان سال جاری/ ارتقای ظرفیت سالانه بنادر تجاری به ۲۶۰ میلیون تن/

راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر تجاری ایران؛ با زیربنا، تجهیزات و روبناهای مناسب، عملیات حمل و نقل دریایی را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ای بندر انزلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، خاطر نشان کرد: بنادر بازرگانی ایران به لحاظ جغرافیایی در شرایط مطلوبی قرار دارند و می‌توانند سهم بسیار خوبی از ترانزیت منطقه ای را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سالانه بنادر تجاری در سواحل شمال؛ ۳۰ میلیون تن است، گفت: با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در بندر انزلی، قابلیت‌های جدیدی به زیرساخت‌های این بندر اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با ایجاد قابلیت‌های جدید و ارتقای توانمندی‌های بنادر؛ انتطار داریم استفاده از مزیت‌های حمل و نقل دریایی افزایش پیدا کند و سهم ایران از ترانزیت منطقه‌ای بیشتر شود.

وی با اشاره به احداث فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، عنوان کرد: با اجرا و تکمیل این پروژه، ظرفیت کانتینری مهم‌ترین پایانه بندری کشور به ۸ میلیون تن TEU افزایش خواهد یافت و تا پایان سال جاری، بخش بسیار مهمی از توسعه پایانه کانتینری که بالغ بر ۹۰۰ متر اسکله است و قابلیت پذیرش کشتی‌های لاینری تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را دارد به بهره‌برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: بر اساس اهداف کمی تعیین شده، ظرفیت بنادر تجاری که در حال حاضر ۲۴۶ میلیون تن است تا پایان سال به ۲۶۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می کند و همچنین این ظرفیت تا سال آینده  به ۲۸۵ میلیون تن خواهد رسید.