شناسهٔ خبر: 87038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

ثبت ۳۰ درصد تردد ها در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان با سرعت غیر مجاز

10 - نظارت  بر ناوگان   - ایمنی ترافیک.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از ثبت ۳۰ درصد تردد های هفت ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی این استان با سرعت غیرمجاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان) ایوب کرد اظهار داشت: از مجموع ۲۴ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۹۵ تردد ثبت شده در این مدت هشت هزار و ۸۴۹ هزار و ۶۹۹ تردد معادل ۳۰ آن با سرعت غیرمجاز انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین سرعت غیر مجاز ثبت شده هفت ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی خاش – سراوان، میرجاوه – زاهدان و خاش - زاهدان گزارش شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرعت غیر مجاز عامل اصلی بروز سوانح رانندگی به شمار می رود، گفت: سرعت زیاد در محورهای مواصلاتی سبب شده در هفت ماهه سال جاری این استان با ۲۱۳ فقره، رتبه ۱۲ کشوری را از لحاظ درصد تعداد تصادفات فوتی در بین ۳۱ استان به خود اختصاص دهد.

کرد بیان کرد: همچنین سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان سبب شده در این مدت واژگونی و برخورد رخ به رخ بیشترین علل بروز سوانح رانندگی را تشکیل دهند که عمدتا این گونه تصادفات متاسفانه به دلیل شدت ضربات وارده منجر به فوت سرنشینان شد.

وی آموزش و فرهنگ سازی را از موثرترین راهکارها در کاهش سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان دانست و افزود: این اداره کل همه ساله علاوه بر اقدامات بازدارنده نظیر نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده، اصلاح شیب شیروانی، نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، ایمن سازی فیزیکی مدارس، اصلاح آشکار سازی، حذف نقاط پر تصادف، بازگشایی و افزایش شعاع دید و خط کشی محورها، ویژه برنامه های مختلف را در راستای توسعه فرهنگ ترافیک در استان مدنظر قرار داده است که اجرای برنامه سیمای راهبران و برگزاری دوره های آموزشی برای همه اقشار به ویژه دانش آموزان از مهمترین آنها به شمار می رود.