شناسهٔ خبر: 87051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

سرقت افزون بر ۶۰ هزار انواع تجهیزات ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان

س و ب - مدیر کل.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از سرقت افزون بر ۶۰ هزار انواع تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی این استان به ارزش ۹۰ میلیارد ریال در هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ایوب کرد اظهار داشت: نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی یکی از وظایف این اداره کل است که متاسفانه هر روزه تعداد قابل توجهی از این علائم همچون نرده پل، پایه مسیر نما، تابلوهای اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، چراغ های چشمک زن و صفحه گاردریل به سرقت می رود.

وی بیشترین علائم سرقت شده این مدت را صفحه مسیر نما با ۲۲ هزار و ۷۰۰ مورد، تابلو اخطاری و انتظامی با ۱۲ هزار و ۸۸۷ مورد و صفحه جان پناه پل با ۹ هزار و ۹۶۳مورد و صفحه گاردریل هزار و ۴۲۶ مورد عنوان کرد و افزود: سرقت این علائم به طور قطع در افزایش تصادفات و تلفات جاده ای استان تاثیر گذار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود در حالیکه این اداره‌ کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتباراتی که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود متحمل می‌ شود.

وی در پایان خاطر نشان كرد: از مردم عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده ای، مراتب را فوراً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن های ۱۴۱ و یا ۳۱۴۱ (مختص استان سیستان و بلوچستان) جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.