شناسهٔ خبر: 87053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان:

آغاز عملیات مشترک دستگاه های امدادی برای روز بدون حادثه/ ضرورت همدلی و احساس مسوولیت همگانی برای کاهش تصادفات

157724479.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت :همدلی، احساس مسوولیت همگانی و تعامل و همکاری با دستگاه های امدادی به کاهش حوادث جاده ای در جامعه کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا جعفری در حاشیه برنامه اقدام مشترک دستگاه‌های امداد جاده‌ای استان اصفهان افزود: توسعه و ارتقای ایمنی راه ها و تعامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان از عوامل کاهش تصادفات جاده‌ای در استان اصفهان محسوب می شود.

وی ادامه داد: اگر حس همدلی، تلاش و احساس مسوولیت مردم، پلیس، نیروهای امدادی در راستای اعتلای فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات وجود نداشت، امروز با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت: امروز حجم ترافیک، نوع وسایل نقلیه و طول راه‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته اما تعداد تصادفات کاهش یافته است.

جعفری بیان کرد: برای کاهش تصادفات رانندگی تمام نیروی دستگاه‌های امدادی از جمله راهداری، پلیس، اورژانس و هلال احمر زحمات زیادی را در راستای کاهش حوادث جاده ای متحمل شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از کاهش تصادفات جاده‌ای کشور در ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۸۹ تعداد تلفات جانی ناشی از تصادفات در حدود ۲۸ هزار نفر بود که این آمار در چند سال اخیر به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد:امداد و نجات، اقدامات بازدارنده، تقویت بهداشت و درمان و اصلاح قوانین موجب کاهش تعداد کشته‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات شده است.

جعفری گفت: حوادث جاده‌ای بر زندگی بیش از یک میلیون نفر از هموطنانمان تاثیر گذار است و آنها را با فقر شدید و گرفتاری های مختلف در جامعه مواجه می‌کند.

وی  با بیان اینکه جان باختن حتی یک نفر هم در تصادفات جاده ای زیاد است ابراز امیدواری کرد که حوادث و تصادفات جاده ای در آینده به کمترین حد ممکن برسد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه پویش فرهنگی اجتماعی " سبا" (سوگند برای ایمنی) نماد تعهد اجتماعی برای کاهش تصادفات جاده‌ای است ،از همه هموطنان خواست با پیوستن به این پویش اجتماعی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سوانح و حوادث رانندگی کاهش پیدا کند.

"اقدام مشترک دستگاه های امداد جاده ای استان اصفهان" با حضور نیروهای راهداری، اورژانس، پلیس راه و هلال احمر در این استان از صبح امروز آغاز شد.