شناسهٔ خبر: 87056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

علت مرگ ۷۰ درصد موتورسواران ضربه مغزی است

علت مرگ 70 درصد موتورسواران ضربه مغزی است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، علت اصلی تلفات جاده ای موتورسواران را،عدم استفاده از کلاه و رعایت نکات ایمنی بیان کرد و گفت: بر اثر این سوء رفتار ، ۷۰ درصد مرگ راکبین موتورسوار در مطالعات حوادث رانندگی ضربه مغزی اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) "مهدی میقانی"شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان که این ماه به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل با حضور استاندار تشکیل جلسه داد، افزود: براساس آمارها به ازای هر۱۰ نفر یک موتورسوار در استان وجود دارد که نقش بسیاری در حوادث ترافیکی و ایمنی درون و برون شهری دارند.

وی اظهارداشت:وزارت راه و شهرسازی اقدامات ایمن سازی محورها از جمله تعریض جاده ها،احداث دوربرگردان ها،روشنایی مسیرها و شانه سازی راهها، برگزاری دوره های آموزشی و توزیع کلاه ایمنی را بطور مستمر در حال انجام دارد اما تا رفتار ترافیکی سرنشینان خودروها و موتورسواران اصلاح نشود تغییرات چشمگیر و قابل ملاحظه ای در کاهش تلفات جاده ای نخواهیم داشت.

به گفته وی، این در حالی است که طبق مطالعات کارشناسی عامل اصلی تلفات و حوادث  رانندگی،انسانی بوده که ۵۰ درصد آن متعلق به موتورسواران است.

میقانی در پایان از سیر کاهشی تلفات جاده ای استان بخصوص در بخش موتورسواران طی چندسال اخیر اظهار خشنودی کرد و آن را نتیجه تلاش همه دستگاهها و نهادهای مرتبط و رعایت نکات و مقررات ایمنی از سوی مردم بیان کرد.

 

اداره روابط عمومی