شناسهٔ خبر: 87088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خبر داد

اجرای چندین پروژه راهسازی در شهر مرزی پیرانشهر

خادمی1 معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از عملیات راهسازی در ورودی شهر پيرانشهـر گفت: افزایش ایمنی راه‌های دسترسی به مناطق مرزی لازمه توسعه پایدار محسوب می‌شود و به این منظور حجم عملیات ساخت و توسعه راه‌های شهرستان پیرانشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) خیراله خادمی با بيان اين‌كه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل این منطقه در اولویت قرار دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی و هم‌مرزی با سه کشور یکی از قابلیت های مهم استان محسوب می شود که برنامه های مدونی برای گسترش زیربناهای حمل‌و‌نقل در جهت توسعه پایدار اجرا می شود.

پروژه تعریض و بهسازی ورودی شهر پيرانشهـر به طول ۲ کیلومتر و ۴۰۰ متر از خروجی شهر آغاز و به سه راهی کارخانه قند منتهی می‌شود. هم‌چنین قطعه بعدی  از این سه راهی آغاز و به طول ۵ کیلومتر و ۵٠٠ متر ادامه دارد.

عملیات اجرایی ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر از بهار امسال اجرا شده و در حال حاضر عملیات زیرسازی رو به اتمام است. وجود پایانه مرزی تمرچین و افزایش حمل و نقل بین المللی در شهرستان پیرانشهر، ضرورت ایمن‌سازی مسیرهای دسترسی را دوچندان کرده است.