شناسهٔ خبر: 87100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح راهداری زمستانه در ۵ هزار کیلومتر از راههای استان گلستان آغاز شد

طرح راهداری زمستانه در 5 هزار کیلومتر از راههای استان گلستان آغاز شد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اعلام آغاز طرح راهداری زمستانه در طول ۵ هزار کیلومتر از انواع راههای استان همزمان با شروع فصل زمستان گفت: در این طرح ۳۱۵ نیرو و عوامل راهداری و ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در قالب اکیپ ها و گشت های راهداری فعالیت می کنند.

مهدی میقانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) افزود: برای اجرای بهینه عملیات راهداری  ۲۳ راهدارخانه مجهز و مقدار ۱۰ هزار تن شن و نمک در آنها ذخیره سازی شده است.

به گفته وی، گشت های نظارتی و راهداری اداره کل به نام گشت های راه و ترابری در طول اجرای این طرح در محورها بویژه محورهای کوهستانی وپرتردد حضور دارند و از قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و راهداری زمستانه مستقر در اداره کل نظارت می شوند.

میقانی اظهار کرد که قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و راهداری زمستانه ۲۴ ساعت قبل از هر بارش و بحران نیروهای کشیک را ساماندهی کرده و در نقاط مشخص شده مستقر می کند و با هماهنگی مدیریت بحران استان و دستگاههای عملیاتی و امدادی دیگر ، برنامه های عملیاتی گوناگون را در شرایط متفاوت اجرا خواهد کرد.

وی یادآور شد;مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای استان با شماره تماس ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ در شبانه روز برای اعلام آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راهها و راهنمایی مسیرهای مناسب در خدمت کاربران جاده ای می باشد.

در طول ۵ هزار کیلومتر انواع راه گلستان بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر و ۶۹۶ گردنه برفگیر و کوهستانی وجود دارد.