شناسهٔ خبر: 87101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان اعلام كرد

سال گذشته حدود 440 هزار تن آسفالت در بهسازی جاده‌های کرمان استفاده شد

 440 هزار تن آسفالت در بهسازي جاده هاي استان كرمان مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با بيان اينكه روکش آسفالت در ایمنی راهها بسیار تاثیرگذار است، گفت:در سال گذشته حدود 440 هزار تن آسفالت در جاده هاي استان كرمان به كار برده شد كه در اين زمينه رتبه اول كشوري را كسب كرديم .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي( استان كرمان) سید علی حاج سيدعليخاني افزود : حدود13 هزار و 600 كيلومتر راه آسفالته در استان كرمان وجود دارد كه به لحاظ طول رتبه دوم كشوري را داريم ، همچنين يكهزار و 940 كيلومتر بزرگراه را داريم كه بعد از اصفهان بيشترين بزرگراههاي كشور در استان كرمان قرار گرفتند.

وي خاطرنشان كرد: وسعت بزرگ استان و طول راههاي زياد آن مستلزم منابع بيشتري براي نگهداري راههاست كه متاسفانه امسال با محدوديت منابع مواجه هستيم اما با وجود اين محدوديت ها سعي كرديم با بهره گيري از امكانات موجود، مديريت صحيح منابع، بكارگيري روش هاي نوين نگهداري و كم هزينه وضعيت سرويس دهي جاده ها را به شكل مناسبي نگهداريم.

حاج سيدعليخاني ابراز داشت: از ابتداي سالجاري تاكنون 236 كيلومتر از راههاي استان بهسازي و روكش آسفالت شدند و در 312 كيلومتر از راهها،آسفالت حفاظتي اجرا شد كه امسال در مقايسه با سال قبل هزينه هاي نگهداري جاده ها بسيار بالا رفته است .

وي به بهسازي حدود 10 كيلومتر از جاده كرمان – رفسنجان در سال جاري اشاره كرد و گفت : در حال حاضر اين محور وضعيت مناسبي دارد، همچنين عمليات روكش آسفالت نيز در ابتداي جاده كرمان – جوپار به طول 6 كيلومترانجام شد و اين محور نيز ايمن گرديد. حاج سيد عليخاني ادامه داد: انجام عمليات نصب و ترميم تابلوها و خط كشي محور فوق الذكر را در دستور كارمان قرار داده ايم كه تا دو ماه آينده خط كشي و تعمير علائم به طور كامل انجام مي شود .

وي با اشاره به اينكه جاده كرمان – جوپار مسطح و در منطقه دشت قرارگرفته و هيچ شيب و قوس خطرناكي ندارد، افزود: اين جاده روكش آسفالت شده و مابقي مسير هم در حال لكه گيري است و داراي كيفيت مناسبي است.

حاج سيدعليخاني در خصوص آمار بالاي واژگوني و تصادف در اين جاده گفت: متاسفانه تردد غيرمجاز اتباع بيگانه و سرعت زياد آنها در اين مسير موجب بروز چنين مشكلي مي شود. وي در رابطه باعدم وجود راهدارخانه در مسير نگار- لاله زار اظهار داشت: دو گدار در اين مسير قرار دارد كه در زمستان و زمان بارندگي برف و باران ، ماشين آلات راهداري و يك كانكس راهدارخانه سيار مستقر شده و آماده خدمت رساني در اين جاده ها است.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان در ادامه گفت: امسال با همكاري و تلاش مديران ما در سازمان راهداري، مجوز ساخت يك راهدارخانه داده شد كه در اين رابطه طراحي هاي لازم انجام شده و با اداره كل منابع طبيعي در حال مكاتبه و هماهنگي هستيم تا زمين واگذار شود و در صورت واگذاري زمين از ماه آينده ساخت يك راهدارخانه ثابت را شروع خواهيم كرد.

حاج سيدعليخاني با اشاره به اين مطلب كه شماره 141 سامانه اطلاعات راهها مي باشد يادآور شد: هم استانيهاي گرامي جهت هرگونه شكايت، انتقاد ويا پيشنــهاد مرتبط با حوزه راهــداري و حمل و نقل استان ، مي توانند مراتب را از طريق سـامانه پيامكي 10000341 به ما اطلاع دهند.