شناسهٔ خبر: 87107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نهمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی تاکید شد

ارائه و اجرای خط مشی آموزشی در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی

Image-1 (17).jpg در نهمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی بر ارائه و اجرای خط مشی آموزشی در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی بویژه توسط سازمان آموزش و پرورش تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، دبیر کمیسیون ایمنی استان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در این جلسه که با حضور معاون عمرانی استاندار و سایر اعضای کمیسیون تشکیل شد با اشاره به فرارسیدن هفته ایمنی حمل و نقل از ۲۴-۳۰ آبانماه گفت: آموزش و مراقبت از کودکان در ترافیک، یادمان قربانیان سوانح رانندگی و استفاده از پیام رئیس جمهور محترم در سربرگ مکاتبات، بهره مندی از مشارکت عامل و روحانیون در ارتقا فرهنگ ایمنی از جمله رئوس اجرایی این هفته است که جهت اجرا به دستگاه‌های مسئول ابلاغ خواهد شد.

ارسلان شکری با اشاره به اجرای روز بدون حادثه در چند محور استان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون موظف هستند با اجرای طرح های مربوط به عناوین روزهای هفته حمل و نقل در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و اطلاع رسانی عمومی درخصوص هفته ایمنی حمل و نقل اقدام کنند.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن تاکید بر حضور منسجم مدیران کل دستگاه های عضو در جلسات کمیسیون ایمنی حمل و نقل بیان داشت: حضور مدیران دستگاه های عضو کمیسیون باید با ارائه گزارش و مشخص نمودن قدرالسهم دستگاه جهت کاهش تصادفات جاده ای باشد.

آیدین رحمانی ادامه داد: در فضای مجازی بستری مناسب برای فراهم نمودن محتوای آموزشی به وجود آمده بویژه سازمان آموزش و پرورش نباید از آموزش مقوله ایمنی در فضای مجازی شاد غفلت کند.

وی با تاکید بر حرکت عملی جهت رسیدن به هدف تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی از موثرترین راهكارها به منظور كاهش تصادف های رانندگی به شمار می رود. همچنین مقوله مهمی كه بایستی از سنین كودكی به یادگیری آن همت گماشت تا فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین در ذهن افراد نهادینه شود و بدین شكل شاهد كاهش حوادث رانندگی و پیامدهای ناشی از آن شد.

ین مقام مسئول اظهار کرد: از آموزش و پرورش انتظار داریم یک خط مشی کلی با هدف های آموزشی در رده های سنی مختلف را به کمیسیون ایمنی استان ارائه نماید.

گفتنی است در این جلسه مدیران و نمایندگان سایر دستگاههای اجرایی عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان به ارائه گزارش و شرح عملکردشان در خصوص موضوع جلسه پرداختند.