شناسهٔ خبر: 87109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

وزارت راه و شهرسازی آماده تعامل در اجرای تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه است

11111111.jpg مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آمادگی این وزارت خانه در اجرای تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، امین حاتمیان در جلسه نحوه تعامل پیرامون اجرای تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری، گفت: اقدام ملی مسکن از قوی ترین طرح های دولت در حوزه مسکن می باشد و با توجه به تأکید ریاست جمهوری بر همکاری همه جانبه همه دستگاه ها در اجرای این طرح، تلاش بر این است که تعاملات بر اساس تفاهم نامه مابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه در استان ها صورت پذیرد. وی ادامه داد: بر این اساس لازم است مواردی که به استناد تفاهم نامه به امضاء می رسد، در کارگروه مشترک در سطح وزارت خانه مطرح و به تصویب برسد. حاتمیان با اشاره به تأکید دکتر محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر بر لزوم تسریع در اقدامات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن، افزود: انتظار میرود روند ساخت واحدهای مسکونی این طرح سرعت بسیار بیشتری به خود بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه به نحوه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان اشاره کرد و گفت: مراحل تشکیل پرونده و تکمیل مدارک فاز دوم و سوم این طرح به پست مرکزی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان سپرده شده است. حسین علی مقصودی افزود: با همکاری دفاتر، بطور قطع روند کار با سرعت بهتری پیش خواهد رفت و لازم است متقاضیان ثبت نام مراحل دوم و سوم(اسفندماه ۱۳۹۸ و فروردین ماه ۱۳۹۹)، برای تشگیل پرونده تا پایان آذرماه به دفاتر معرفی شده در استان مراجعه نمایند. وی همچنین بر آمادگی این اداره کل در اجرای تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد و گفت: لازم است جلسات کارشناسی بیشتری در شیوه اجرای توافق و قرارگیری اراضی اوقاف و امور خیریه در طرح اقدام ملی تشکیل شود.

در این جلسه که پس از بازدید زمین های موقوفه شهرستان های شهرکرد و بروجن، با حضور معاونت امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و شهرداران این دو شهر برگزار شد، توافقاتی در اجرای تفاهم نامه صورت گرفت.