شناسهٔ خبر: 87131 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد

پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های غرب مازندران

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که برای بازدید از پروژه‌های بازآفرینی غرب استان مازندران به این استان سفر کرده بود از پشتیبانی این شرکت و نیز وزارت راه و شهرسازی از برخی پروژه‌های شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبوری در پایان بازدیدش از پروژه‌های بازآفرینی غرب استان مازندران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: امروز به همراه سید شمس‌الدین حسینی نماینده مجلس، فرمانداران و شهرداران غرب مازندران از پروژه‌های بازآفرینی شهرستان‌های عباس‌آباد، رامسر و تنکابن شامل مناطق هدف، بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و برخی پروژه‌های مدیریت شهری بازدید کردیم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار کشور افزود: در جریان این بازدیدها مقرر شد در شهرستان عباس‌آباد دو پروژه رودخانه کاظم رود و منطقه ای که رینگ شهری در آن واقع شده به عنوان پایلوت آغاز به کار کند و این دو پروژه پشتیبانی مالی وزارت راه و شهرسازی راه و شرکت بازآفرینی شهری ایران را خواهند داشت.
وی ادامه داد: در شهرستان تنکابن سال‌ها بود مردم انتظار داشتند رودخانه چشمه‌کیله ساماندهی و جداره‌سازی شود و خوشبختانه شهرداری و شورای شهر فعالیت خوبی را در این زمینه شروع کرده اند و مقرر شد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری، این پروژه نیز از پشتیبانی مالی برخوردار شود.

او با اشاره به رودخانه صفارود در شهرستان رامسر نیز گفت: در این خصوص نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و ما از این پروژه نیز پشتیبانی مالی خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: همچنین قرار شد به محض ابلاغ مصوبه قیر رایگان، به میزان لازم در اختیار شهرداران مناطق هدف قرار گیرد.

به گفته عبوری پروژه هایی مانند ساخت فرهنگسراها، پارک‌های محله‌ای و بهسازی اماکن تاریخی نیز در دستور کار قرار گرفته و قرار است اعتبارات آن‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شود.

او تصریح کرد: در مورد بخشودگی هزینه‌های صدور پروانه بافت‌های فرسوده نیز مطابق با ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن، این مبالغ در سامانه بدهی‌های دولت ثبت می‌شود و از سوی سازمان برنامه و بودجه و با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده خواهد شد.