شناسهٔ خبر: 87158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با شروع فصل سرما و آغاز بارش برف

گردنه های پیچ بن و سپارده در الموت مسدود شدند

پیچ بن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: با آغاز بارش اولین برف در گردنه های پیچ بن و سپارده در الموت شرقی و غربی به منظور حفظ ایمنی ترددکنندگان و پیشگیری از حوادث این دو گردنه توسط عوامل راهداری مسدود شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، جواد حق‌لطفی افزود: گردنه پیچ بن در محور روستایی الموت، تنکابن و گردنه سپارده در محور قزوین، الموت به کلاچای قرار دارند و به علت شرایط خاص این مناطق و ارتفاع زیاد هرسال به محض شروع بارش برف در آبان ماه توسط راهداران مسدود و در اواسط بهار پس از پایان فصل بارش بازگشایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: گردنه پیچ بن با سه هزار و ۳۰۰ متر و گردنه سپارده با ۲هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا از مرتفع‌ترین گردنه های استان قزوین بوده و در فصل زمستان با بارش برف و پدیده کولاک مواجه هستند.

حق‌لطفی در ادامه با اشاره به آمادگی ۳۵۰راهدار به همراه ۳۰۰دستگاه ماشین آلات در ۲۶راهدارخانه استان قزوین برای خدمت رسانی در ایام زمستان به هموطنان توصیه کرد در زمان بارش برف و سرمای هوا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت سفرهای ضروری خودروی خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کاربران جاده‌ای برای آگاهی از وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها می توانند اطلاعات را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ دریافت کنند.