شناسهٔ خبر: 87174 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ورود ۱۱ کشتی حامل کالاهای اساسی در چابهار از ابتدای سال ۹۹/ روند خوب تخلیه و بارگیری در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با داشتن زیرساخت های لازم

بندر چابهار مدیرکل بنادر ودریانوردی استان سیستان و بلوچستان از رشد خوب واردات کالاهای اساسی به بندر چابهار با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی این بندر خبر داد.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت ورود کالاهای اساسی به بندر چابهار با اشاره به تداوم این روند اظهار داشت: در این مسیر طی چند روز گذشته یک کشتی از مبدا روسیه که حامل بیش از ۶۸ هزار تن گندم بود در بندر شهید بهشتی پهلو و عملیات تخلیه روی آن آغاز شد. 

وی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای سال با اینکه ویروس کرونا تجارت دنیا و ایران را تحت الشعاع قرار داده است، روند ورود کالاهای اساسی به بندر شهید بهشتی چابهار ادامه داشته که در این مدت ۱۱ کشتی حامل این کالاها تخلیه و بارگیری شده که ۸ کشتی حامل گندم بوده است. 

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این روند نشان دهنده رشد چشمگیر واردات کالای اساسی از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است، تصریح کرد: با توجه به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بزرگ اقیانوسی  و همچنین وجود زیرساخت های لازم، پهلوگیری کشتی ها و تخلیه آن ها با روند خوبی در حال انجام است.  

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار، از سال گذشته با اختصاص سهمیه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سوی ۲ شرکت بزرگ بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام به این بندر استراتژیک، ورود این نوع کالاها از طریق دروازه ملل با رشد خوبی همراه شده است.