شناسهٔ خبر: 87213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد :

خراسان شمالی نیازمند احداث بیش از سه هزار کیلومتر راه

3000 هزار کیلومتر خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : استان خراسان شمالی نیازمند احداث بیش از ۳ هزار کیلومتر راه است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی) ، سید عبدالمجید نژادصفوی اظهار کرد : کل راه های روستایی در سطح استان خراسان شمالی چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است که از این مقدار دو هزار و ۱۳۸ کیلومتر از آن احداث و آسفالت شده است و دو هزار و ۵۱۴ کیلومتر از شبکه راه روستایی در حال حاضر به صورت راه شوسه و خاکی که نیازمند احداث می باشد .

وی به احداث بزرگراه در استان اشاره کرد و افزود : تا سال ۹۲ ، ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده بود ، این در حالی است که تا پایان سال ۹۸ این مقدار به ۱۹۸ کیلومتر رسیده است که نشان از رشد ۶۰ درصدی طول بزرگراه های استان در دولت تدبیر و امید دارد .

مهندس نژادصفوی عنوان کرد : در حال حاضر با وضعیت فعلی راه های استان نیازمند احداث حداقل ۳۸۵ کیلومتر راه اصلی می باشد که شامل احداث محور بجنورد به سنخواست به طول ۹۰ کیلومتر ، جاجرم به میامی به طول ۱۱۵ کیلومتر ، دو راهی پیش قلعه به راز و جرگلان و غلامان ۱۱۰ کیلومتر و اسفراین به شیروان به طول حدود ۷۰ کیلومتر می باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد : در سال ۹۲ در استان خراسان شمالی هزار و ۶۴۹ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که تا پایان ۶ ماهه سال ۹۹ این مقدار به عدد دو هزار و ۱۳۸ کیلومتر رسیده است که نشان از رشد ۳۱ درصدی دارد .

وی براحداث راه اصلی بین دو شهرستان شیروان و اسفراین تاکید و اعلام نمود : احداث این محور حداقل ۵۰ کیلومتر طول مسیر را کاهش می دهد .

لازم به ذکر است از ابتدای سال ۹۲ تا ۶ ماهه اول سال ۹۹ ، ۵۱۴ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده است .