شناسهٔ خبر: 87214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

پل کاکارضا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

U.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پل کاکارضا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضا خالقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) اظهار داشت: پل کاکارضا در بخش میانی لرستان و در شهرستان  الشتر و نزدیک روستای کاکارضا واقع شده است. 

وی هدف از احداث این پل را برقراری ارتباط محور الشتر به خرم‌آباد بر روی رودخانه کاکارضا برشمرد و گفت:طول پل کاکارضا ۹۰ مترو عرض ۱۲متر  و نوع سازه آن تیر پیش‌ساخته پیش‌تنیده و دال بتنی درجا است که دارای سه دهانه ۳۰ متری و ۱۹ شمع به عمق ۱۵ متر است. 

وی با بیان اینکه در هر دهانه ۶ عدد تیر بکار رفته که در مجموع برای سه دهانه ۱۸ تیر استفاده شده است، افزود: عرشه پل بصورت دال بتنی به ضخامت ۲۰ سانتیمتر شمع ستون و مدفون در خاک است. 

خالقی با بیان اینکه این پل دارای دو کوله و دو ردیف سه تایی ستون دایره‌‌ای شکل به ضخامت ۱.۵ متر است که بر اساس آیین نامه بارگذاری پل‌های ایران اجرا شده است، گفت: کوله سمت الشتر بصورت شمع ستون و مدفون در خاک است که ستون‌ها و کوله‌های آن آماده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: همچنین کوله و ستون‌های سمت خرم‌آباد نیز به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از مجموع ۱۸ تیر پیش‌تنیده پیش‌ساخته ۱۰ تیر ساخته شده و ۲ تیر آن در حال اجراست، اضافه کرد: هم ‌اکنون ستون‌ها و کوله‌ها آماده شدند و تا ۴۵ روز کاری آینده۱۸ تیر مذکور برای  نصب روی  عرشه آماده خواهد شد. 

خالقی گفت: کار از کف رودخانه با توجه به فصل بارش و احتمال بارش‌های شدید و پرآبی رودخانه تمام شده است.

خالقی بیان داشت: پل کاکارضا با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد تومان توسط شرکت سپهر بستر در حال ساخت است و تاکنون ۶.۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد:  پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور را ۶۰ درصد است.