شناسهٔ خبر: 87233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خبر داد

صادرات افزون بر ۸۵۶ هزار تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

س و ب - مدیر کل.jpg مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا توسط ۳۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ایوب کرد با بیان اینکه ۴۹۴ هزار و ۳۳۵ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و ۳۶۲ هزار و ۵۳ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است، تصریح کرد: سیمان، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، مواد سوختی و گاز مایع عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می دهند.

وی ترانزیت و تجارت کالا به کشورهای همسایه را از جمله مهمترین مزایای نسبی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان با حجم قابل توجه صادرات و ترانزیت نقش بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و حمل و نقل بین المللی ایفا نموده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در هشت ماهه سال جاری ۳۸۶ هزار و ۱۳۹ تن کالا و واردات را ۴۲ هزار و ۴۱۸ تن کالا عنوان کرد.

کرد بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود: به منظور بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت های موجود، عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه توسط این اداره کل در حال انجام است.