شناسهٔ خبر: 87240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره‌‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل خبر داد

جابجایی ۸۳۹۰۰۰ نفر مسافر در استان اردبیل

RMTO0887.JPG معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۳۹ هزار نفر مسافر در استان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهـرسازی(اردبیل)،رضا شیرین زاده در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان خلخال افزود:این میزان جابه جایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و ۳۸۸ هزارنفر مسافر بود ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان جابه جایی مسافر در قالب ۱۶۶ هزار و ۳۶۳ مورد سفر انجام شده است تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به ۸ ماهه سال گذشته که ۱۹۴ هزار و ۵۷۰ سفر بود ۱۴ درصد کاهش یافته است .

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد مسافر ۳۵۲  هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس،۹۳ هزار نفر با مینی بوس و ۳۹۲ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابه جا شده اند.

شیرین زاده با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

وی افزود: وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از استعلام و در صورت سالم بودن بلیط صادر می شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل خبرداد و بیان کرد:۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

شیرین زاده از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

وی با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حوزه حمل و نقل مسافر خاطرنشان کرد: درجهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا ناوگان های حمل ونقل عمومی و ترمینال ها بطور مرتب درحال ضدعفونی و گندزدایی است.