شناسهٔ خبر: 8726 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اعتبار ۶۵ میلیارد تومانی برای بهسازی فاز نخست؛

آغاز بهسازی سطوح پروازی پرترددترین فرودگاه کشور بعد از ۲۰ سال از هفته آینده

هواپیما ایران ایر سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور بعد از ۲۰ سال بهسازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه کشور به عنوان فرودگاه اصلی در کشور شناخته می‌شود. فرودگاهی که از نظر نشست و برخاست بیشترین پروازها را در بین بیش از ۶۰ فرودگاه کشور به خود اختصاص داده است.

یکی از اولویت‌های شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان نهاد حاکمیتی فرودگاه‌ها ارتقای ایمنی و حفظ جان مسافران با تجهیز زیرساخت‌های فرودگاهی است و با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد حدود ۶۰ درصد از کل پروازهای فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با جابجایی سالانه حدود ۱۴ میلیون مسافر با ۱۱۰ هزار سورتی پرواز (ورودی و خروجی) در حالی پرترددترین فرودگاه کشور است که سطوح پروازی آن حدود ۲۰ سال است که بهسازی اساسی نشده است.

در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد دارای دو باند با عنوان «باند ۲۹ راست» و «۲۹ چپ» است که در حال حاضر پروازهای این فرودگاه از باند ۲۹ چپ انجام می‌شود و باند ۲۹ راست به عنوان تاکسی وی (محل خزش هواپیما تا ابتدای باند) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، از هفته آینده بهسازی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود بدین ترتیب که ابتدا بهسازی باند ۲۹ راست با اعتباری حدود ۶۵ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت فرودگاه‌های کشور در دستور کار قرار دارد و بعد از بازسازی باند ۲۹ راست، بهسازی و نوسازی باند ۲۹ چپ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رحمت‌الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور روز گذشته در مراسم بیست و چهارمین سالروز تاسیس این شرکت کمبود منابع را یکی از چالش‌های صنعت فرودگاهی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هزینه نگهداری زیرساخت‌های فرودگاهی در کشور ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود در حالی که بودجه شرکت فرودگاه‌ها در حال حاضر کمی بیش از هزار میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، اخیرا جلسه ایمنی هوانوردی در فضای کشور و فرودگاه‌ها ‌‌در راستای تعامل بیشتر مسئولان فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمای برای افزایش ایمنی پرواز در شرکت فرودگاه‌های کشور برگزار شد.

نظر شما