شناسهٔ خبر: 87260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

تأیید شرایط ۸۹۸۶ متقاضی دریافت مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری

۲۰۲۰۰۹۱۸_۱۲۵۲۳۹.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره‌‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تأیید شرایط هشت هزار و ۹۸۶ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، ابراهیم علیرضایی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند،گفت: از این تعداد پرونده ۸ هزار و ۹۸۶ متقاضی تأیید شده است. وی افرود: تاکنون هزار و ۱۱۶ متقاضی واریز اولیه را انجام داده اند و همگی به پروژه و واحد تعریف شده متصل شده اند.

  معاون اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: برای ۴۹۵۳ نفر از متقاضیان واجد الشرایط تاکنون زمین اختصاص داده شده است و مراحل تخصیص زمین به سایر متقاضیان نیز در حال انجام است.

ابراهیم علیرضایی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ پروژه برای ۲۳۶۰ متقاضی تعریف شده است، افزود: پالایش متقاضیان تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد و همه متقاضیانی که وجه اولیه را واریز کرده‌اند به پروژه و واحد مسکونی تعریف شده متصل می‌شوند.

وی همچنین گفت: متقاضیان واجد الشرایط مرحله دوم و سوم ثبت نام که به آن ها اعلام گردیده، فقط تا پایان آذرماه برای واریز وجه اولیه فرصت دارند و بعد از این زمان به طور خودکار از سامانه حذف می گردند و برای آن ها جایگزین تعیین خواهد شد.

علیرضایی همچنین از احتمال ثبت نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن با مشخص شدن ظرفیت های خالی در پایان آذرماه و همچنین افزایش ظرفیت ثبت نام در تعدادی از استان ها خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان اداره ‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مستأجران در استان، گفت: تاکنون ۳ هزار و ۶۳۳ متقاضی واجد شرایط  با مبلغ مصوب ۶۰۹ میلیارد ریال برای دریافت وام ثبت‌نام کرده‌اند. وی افزود: همچنین ۲ هزار و ۱۰ نفر از متقاضیان به شعب بانک‌های استان معرفی شده‌اند و به هزار و ۵۵۹ نفر به مبلغ ۲۳۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.