شناسهٔ خبر: 87297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

جلسه شورای مدیران راه و شهرسازی هرمزگان برگزار شد

ترکی معاون وزیر راه مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در جلسه شورای مدیران اداره کل که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر برای راه و شهرسازی هرمزگان، بحث کمبود نیروی انسانی است که به سرعت در حال بازنشسته شدن هستند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، آرش رضایی در جلسه شورای مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان که با حضور نعمت‌الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با کمبود نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی گفت: یکی از چالش‌های راه و شهرسازی استان به دلیل پراکندگی و وسعت زیاد، کمبود نیروی انسانی است که به جاي افزايش بدليل محدوديت هاي موجود در بخش جذب نيرو و استخدام روز به روز در حال كوچك شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به بازآفرینی بافت فرسوده شهری بیان کرد: در بخش شهری هم برای اصلاح خیابان ها، معابر و کوچه ها برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم که سند دار شدن اهالی و بازسازی بافت های فرسوده را شامل می شود.

وی درباره پروژه های حوزه ساخت و توسعه راه ها نیز گفت: در حوزه راهسازی در قالب ۴۲ قرارداد ۲۵ پروژه را با اعتبار هزارو ۳۷۰ میلیارد تومان تعریف کردیم، ۴۵۰ میلیارد تومان مطالبات ما به پیمانکاران است اما تخصیص صورت گرفته چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که قطعا مطالبات ما را پوشش نمی‌دهد با این تفاسیر سعی شده که پروژه‌ها را معطل نگذاریم و تخصیص ها به گونه‌ای تقسیم شد که پروژه ها اکثر فعال باشند. این نوید را می‌دهیم که در صورت حل مشکلات قیر تا پایان دولت ۱۰۰ کیلومتر را زیر بار ترافیک ببریم که تأثیر بسزایی در حمل و نقل خواهد داشت.

رضایی به پروژه های حوزه ساختمانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه ۴۱ پروژه ساختمانی با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان در حال اجرا می باشد که خوشبختانه توانستیم ۱۵ پروژه را به اتمام رسانده و ۲۵ پروژه دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در دست اجرا می باشد.

در ادامه این جلسه ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در خصوص ساختار و تشکیلات نیروی انسانی وزارت راه و شهرسازی اذعان داشت: با مطالعاتی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که ساختار و تشکیلات نیروی انسانی حال حاضر، پاسخگوی این حجم مراجعین و ارائه خدمت، به شکل مطلوب نیست. اگر این ساختار و تشکیلات بر مبنای فعالیّت و خدمت بدرستی چیده شده باشد قطعا نظارت و حاکمیت بیشتری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: چرا این همه گرفتاری برای خودمان درست کرده ایم و ساختار معیوبی را کنار همدیگر قرار دادیم؟! نه درست به راه پرداختیم و نه به مسکن؛ چون این دو، دو مجموعه ی جدا از هم هستند؛ یکی زیربنایی و دیگری روبنایی!

ترکی افزود: با نگاه به مأموريت‌ها و وظايف اصلي حوزه راه و مسکن پی می بریم این دو ماموریت جداست و با هم همخوانی ندارند. صد بار هم بخواهید اینها را مهندسی کنید محال است که بتوانید این فرایندها را یکی کنید. اصلا شرح خدماتشان یکی نیست. اشکالات اساسی در این زمینه وجود دارد که ما در بحث اصلاح فرایندها و اصلاح ساختارهای تشکیلاتی و در بحث توسعه منابع انسانی در حال کار هستیم.

ترکی با اشاره به اینکه کانون ارزیابی و شایسته سالاری مدیران در وزارتخانه راه و شهرسازی تشکیل شده است افزود: انتصاب ها و انتخاب ها را در دستور کار خود قرار داده ایم تا اگر دیدیم که قراراست تحول اداری به معنای واقعی در سطح کشور شکل بگیرد این کار به سرعت صورت پذیرد. به اعتقاد من تفکیک راه و مسکن مي‌تواند هم رشد راه و هم رشد مسکن را در پي داشته باشد.

نشست با استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان و دیدار با کارکنان راه و شهرسازی و بازدید از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر به هرمزگان بود.