شناسهٔ خبر: 8732 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جهت رسيدگی به متصرفات موجود و تثبيت كاربری فضای سبز ؛

گزارش ساخت‌وساز در ارتفاعات جنوب مشهد به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع می‌شود

مشهد شورایعالی شهرسازی و معماری ايران مقرر كرد برای رسيدگی به متصرفات موجود در ارتفاعات جنوب مشهد و تثبيت كاربری فضای سبز در اين محدوده، گزارش ساخت وساز در اين مكان به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی با ابلاغ مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام كرد: این شورا در جلسه مورخ ۲۵/۳/۹۴، در پی مطالبه مقام معظم رهبری و پیرو تكلیف مصوبه مورخ ۹۳/۱۲/۲۵ و پس از استماع گزارش از ساخت و سازهای صورت گرفته در ارتفاعات جنوب شهر مشهد، ضمن تقدیر از اقدامات اخیر مقامات استانی و شهرداری مشهد به منظور حفظ این محدوده، موارد زیر را مصوب كرد:
۱. ارجاع گزارش برای دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدگی به متصرفات موجود در این محدوده و تثبیت كاربری فضای سبز

۲. تهیه طرح یكپارچه احداث كمربند سبز در خارج از محدوده شهر مشهد حداكثر ظرف مدت سه ماه و ارائه به شورای عالی پس از طی مراحل استانی با تأكید بر ارتفاعات جنوب شهر
۳. تائید مصوبات مورخ ۹۴/۲/۲۰، ۹۴/۳/۳ و ۹۴/۳/۱۰ كمیسیون ماده ۵ مبنی بر تحدید و تعدیل سطوح ساخت و ساز و توسعه و غلبه میزان فضاهای باز و سبز و تثبیت عناصر طبیعی و ارتفاعات
۴. ارجاع پرونده‌های دارای تخلف به مراجع ذیصلاح (ماده ۱۰۰) و ...

مطالعات طرح توسعه شرق اصفهان در شورای عالی شهرسازی

همچنین شورای‌عالی شهرسازی و معماری درجلسه مورخ ۲۵/۳/۹۴، پس از استماع گزارش مطالعات طرح توسعه شرق اصفهان پیرو تكلیف مصوبه مورخ ۱۳/۵/۹۳، ضمن توجه به تغییر رویكرد حاصل از این مطالعات مقرر كرد:

۱. اجزاء این مطالعات به منظور هماهنگی و هم افزائی مطالعات و پژوهش های صورت گرفته درباره حوزه آبریز زاینده رود به شورای عالی آب ارسال شود.

۲. پیشنهادات بخشی این مطالعه توسط دبیرخانه برای اعلام نظر به دستگاه‌های ذیربط ارسال شود.
۳. مطالعه حاضر، برای بررسی نهایی، پس از اعلام و اعمال نتایج بندهای یك و دو به كمیته فنی شورای عالی ارسال شود./

برچسب‌ها:

نظر شما