شناسهٔ خبر: 87372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه

تردد مسافران جاده‌ای دراستان کرمانشاه کاهش یافت

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه: با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه استعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی اظهارداشت: وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از استعلام و در صورت سالم بودن بلیط صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا منجر به خلوط شدن جاده های کرمانشاه شده است، توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۵۳۶هزار مسافر در استان جابجا شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰درصد کاهش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه توضیح داد:­ از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵ هزار ۷۵۷دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در سطح استان کرمانشاه تردد کردند که از نظر تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش ۲۷درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: براین اساس تاکنون تردد بیش از ۲۵هزار دستگاه اتوبوس، ۴۰هزار دستگاه مینی‌بوس و ۱۲۹هزار دستگاه سواری به ثبت رسیده است که به ترتیب نسبت به سال قبل ۳۲، ۴۵و ۱۸ درصد کمتر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، با اشاره به جابجایی یک میلیون و ۵۳۶هزار مسافر در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۹هزار مسافر به وسیله اتوبوس، ۶۵۶هزار با مینی بوس و ۵۰۰هزار نفر به وسیله سواری جا به جا شدند.

به گفته کرمی، شمار مسافران جابجا شده از طریق اتوبوس ۴۷درصد، از طریق مینی بوس ۴۷درصد و سواری ۱۸درصد کاهش یافته است.