شناسهٔ خبر: 87470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان:

بارندگی‌های اخیر هیچ آسیبی به راه‌های خوزستان وارد نکرد

بهرامی نیا مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با وجود بارندگی شدید، به جز چند محور فرعی و روستایی استان که ۴ تا ۵ ساعت مسدود بود تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی باز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا با بیان این که بارندگی‌های شدید اخیر هیچ مشکلی برای راه‌های استان به وجود نیاورد، اظهار کرد: ما از تجربه سیل ۹۸ استفاده کردیم، البته ریزش‌هایی زیادی در جاده‌ها داشتیم که بلافاصله توسط همکاران راهداری جمع آوری شد.
وی با تاکید بر این که در راه‌های برون شهری استان مشکل خاصی نداشتیم، افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شد وزارت راه و شهرسازی آمادگی لازم را برای چنین پدیده طبیعی داشته باشد، سیل سال گذشته بود که طی نیم اخیر بی سابقه بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان یادآور شد: ما از این تجربه استفاده کردیم و قبل از شروع بارش‌های امسال که معمولا از نیمه مهر آغاز می‌شود یک سری اقدامات پیشگیرانه از جمله جهت دادن به مسیر آب، هدایت آب از دیواره‌های پل ها، تنظیم بستر رودخانه، پاکسازی جو‌های کنار جاده‌ها و... انجام دادیم که خوشبختانه باعث شد تا فقط ۴ تا ۵ ساعت آنهم چند محور فرعی و روستایی مسدود شود.

بهرامی نیا اذعان کرد: باوجود آن که محور‌های برون شهری استان خوزستان مشکلی به سبب بارش‌های اخیر نداشته، اما در شهر‌های مانند اهواز، آبادان، سربندر و... مردم مانند سال گذشته با مشکلات فراوانی روبرو شده اند. در این بین به دلیل ناتوانی برخی مدیران شهری، نیرو‌های مردمی و بسیج در حال کمک به مردم هستند.