شناسهٔ خبر: 87520 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها شرکت ساخت:

خواف – هرات مسیری ارزان و ایمن برای سفر مردم افغانستان به شهرهای ایران/   پیوند دوباره تاریخ و فرهنگ ایران و افغانستان با راه آهن خواف- هرات / مقرون به صرفه بودن این خط ریلی برای مبادلات كالای سنگین و فوق سنگین

راه آهن خواف - هرات معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر و فرودگاه ها گفت: راه آهن خواف- هرات جاده ابریشم پیشرفته امروزی است كه با توجه به فرهنگ و تاریخ مشترك میان ایران و افغانستان، توسعه تجاری، اقتصادی و فرهنگی دو كشور را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی با اشاره به همسایگی دو كشور و تاریخ مشترك بین آنها گفت: ایران و افغانستان دو كشور با سابقه دوستانه و مشتركات بسیار عمیق فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و اجتماعی هستند كه در طول تاریخ مسیرهای چون جاده ابریشم پیوند دهنده این مناطق و مسیر تجارت و سفر میان آنها بوده است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها این خط ریلی را پیوند دهنده تاریخ و فرهنگ مشترك دو كشور دانست و گفت: تاریخ و فرهنگ این دو كشور از گذشته های دور تا صد و اندی سال قبل در قالب یك سرزمین رقم خورده است و تا امروز هیچ كشوری در منطقه به ایران نزدیك تر از افغانستان نبوده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر روابط دو كشور طی سال های اخیر گفت: این مسیر ریلی علاوه بر توسعه اقتصادی می تواند مسیری ارزان و ایمن برای مردم افغانستان به منظور سفر به مشهد مقدس و شهرهای دیگر ایران نیز محسوب شود.

خطیبی ۹۳۶ كیلومتر مرز مشترك ایران و افغانستان را یكی دیگر از دلایل احداث این خط ریلی اظهار كرد و گفت:‌ شهر های خواف و هرات در این پروژه ریلی جایگاه تاریخی، تجاری و جغرافیایی بسیار مهمی دارند كه با احداث این خط آهن رونق شهرهای دیگر مسیر نیز فراهم خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها راه آهن خواف- هرات را جاده ابریشم پیشرفته امروزی دانست و افزود: این مسیر ریلی می تواند یكی از مقرون به صرفه ترین مسیرهای تجارت به ویژه برای مبادلات كالای سنگین و فوق سنگین باشد.