شناسهٔ خبر: 87570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۳۸/۶ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان با اعمال محدودیت های کرونایی در نیمه نخست آذر ماه سال جاری

1399011411523424720042784.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : با توجه به اعمال محدودیت های کرونایی در نیمه نخست آذرماه سال جاری شاهد کاهش ۳۸/۶ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) ، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعمال محدودیت ها در ورود خودرو های شخصی به شهرهای قرمز و نارنجی در نیمه اول آذر ماه سال جاری افزود : اعمال این محدودیت باعث کاهش ۳۸/۶ درصدی تردد انواع وسایل نقلیه در استان گردید بطوریکه میزان تردد از ۶ میلیون در مدت زمان مشابه سال قبل به ۳ میلیون رسید.

 شکری افزود : در میزان تردد ورودی و خروجی به استان نیز در مدت زمان اعمال محدودیت های ستاد ملی کرونا شاهد کاهش ۴۳/۶ تردد انواع وسائل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم بطوریکه بیشترین کاهش تردد به ترتیب در محور میاندوآب- ملکان، میانگذر شهید کلانتری و تکاب-بیجار بعنوان مبادی ورودی و خروجی به این استان ثبت شده است.

 این مقام مسئول در مورد کاهش تردد انواع وسائل نقلیه در مدت زمان اعمال محدودیت های کرونایی در محورهای مواصلاتی استان اذعان کرد : در نیمه آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۵ درصدی در تردد خودرو های سنگین ، کاهش ۴۱/۸ درصدی تردد انواع خودروهای سواری و کاهش ۲۳/۴ درصدی تردد اتوبوس بوده ایم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: اعمال محدودیت های ورود و خروج خودروهای با پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی با تصویب ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا بعد از نیمه آذر ماه سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود کاهش تردد خودرو ها نیز به تبع آن در محورهای مواصلاتی استان ادامه یابد.