شناسهٔ خبر: 87638 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس‌جمهور افغانستان:

خط‌آهن خواف- هرات نتیجه تلاش دو کشور ایران و افغانستان در اتصال منطقه‌ای و رفاه اقتصادی است

اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان در مراسم افتتاح خط‌آهن خواف- هرات، این افتتاح را نتیجه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر هر دو کشور در عرصه اتصال منطقه‌ای و رسیدن به رفاه اقتصادی منطقه برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمداشرف غنی رییس‌جمهوری کشور افعانستان امروز ۲۰ آذرماه در مراسم افتتاحیه راه‌آهن خواف- هرات به ایراد سخنرانی پرداخت.

رییس‌جمهوری افغانستان ضمن اظهار خرسندی از افتتاح راه‌آهن خواف- هرات و برگزاری این مراسم گفت: موجب خرسندی است که امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه تاریخی و حیاتی در داخل خواف- هرات هستیم که نتیجه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر هر دو کشور در عرصه اتصال منطقه‌ای و رسیدن به رفاه اقتصادی منطقه است.

اشرف غنی افزود: آرزو داشتم که در این افتتاح به شکل حضور با شما دیدار داشته باشم اما محدودیت ناشی از ویروس کرونا باعث شد تا این پروژه حیاتی را به شکل غیرحضوری با و ویدئوکنفرانس افتتاح کنیم.از این فرصت استفاده کرده و مراتب عمیق همدردی خود و مردم کشورم را با مردم جمهوری اسلامی که با موج دوم ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند به شما و ملت ایران، ابراز کنم.

رییس جمهور افغانستان همچنین از کمک های ایران در مهار کردن موج اول کرونا و توجه خاص بر بهبود و رسیدگی به مهاجران افغانستان در ایران تشکر کرد.

وی گفت: جناب رییس جمهور از حضور جناب شما در مراسم افتتاح پروژه حیاتی برای دو کشور ایران و افغانستان استقبال می کنم و از بارگاه خداوند متعال برای مردم دنیا و بالاخص مردم متدین ایران و افغانستان توفیق رهایی از موج دوم ویروس کرونا مسئلت می کنم.

اشرف غنی تاکید کرد: تکمیل شدن این پروژه مهم(خط ریلی خواف- هرات) با محدودیت های ناشی از گسترش ویروس کرونا نشانه بارز اراده ملی هر دو کشور، محصول زحمات شبانه روزی و جانفشانی‌های مسئولان، طراحان، کارگران و باقی دست اندرکاران این پروژه مهم است.

وی توضیح داد: این افتتاح تاریخی را به مثابه یک گام مهم در جهت احیاء، توسعه و جهش اقتصادی در هر دو کشور به فال نیک گرفته و ازآن استقبال می کنم. همچنین از تمامی همکاران که در محل افتتاح این مراسم حضور دارند، تشکر می کنم.