شناسهٔ خبر: 8774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

جزئیات آتش سوزی در اسکله صیادی بندر دیر بوشهر / ۱۷ لنج در آتش سوخت

آتش سوزی بندر دیر کارشناس عملیات بندر دیر از سوخته شدن ۱۲ لنج صیادی و پنج لنج تجاری در آتش سوزی مهیب اسکله صیادی بندر دیر که روز گذشته به وقوع پیوست خبر داد.

مهدی رخش خورشید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفت: این آتش سوزی بعدازظهر روز گذشته از یکی از لنج‌های اسکله شیلات شروع و به دلیل وزش باد شدید به سایر لنج‌های مجاور سرایت کرد.

رخش خورشید در ادامه درباره علت وقوع این حادثه گفت: علت اصلی وقوع این حادثه هنوز مشخص نیست و از سوی مسئولان در حال بررسی است.

کارشناس عملیات بندر دیر اضافه کرد: با وجود تلاش‌های بسیار زیاد نیروهای امداد شهرستان‌های تنگان، عسلویه، دیر، یدک‌کش ناجی اداره‌کل بنادر و دریانوردی و یک شناور عبوری در دریا به نام «امیر یک» موفق به مهار کامل آتش نشده و فقط توانستیم سایر شناورها را از محل حادثه دور کنیم.

وی افزود: به دلیل عدم حضور نفرات بر روی این شناورهای سنتی از ابتدا متوجه وقوع حادثه نشدیم به همین دلیل دامنه آن گسترش یافت و در نهایت نزدیک به ۱۷ لنج را در خود سوزاند.

رخش خورشد در مورد میزان خسارت‌های ناشی از آتش سوزی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت ولی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان خسارت مالی بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ این آتش سوزی در نهایت با تلاش تیم‌های امدادی به پایان رسید. نیروهای امدادی همچنان در محل حادثه حضور دارند./

نظر شما