شناسهٔ خبر: 87763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی مدیریت اجرایی حمل و نقل استان عنوان شد:

تجهیز و گسترش پایگاه های امداد و نجات در محورهای کوهستانی ضروری است

مازندران مدیر کل دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل استانداری مازندران در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی مدیریت اجرایی حمل و نقل استان که همزمان با نوزدهمین نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه های کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور نمایندگان دبیرخانه کمیسیون ایمنی کشور برگزار گردید عنوان نمود : تجهیز و گسترش پایگاه های امداد و نجات در محورهای کوهستانی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) در این نشست احمد توکلی گفت: با توجه به ضرورت امداد رسانی به موقع به مصدومین حوادث جاده ای تجهیز و گسترش پایگاه های امداد و نجات به خصوص در محورهای کوهستانی و پوشش مخابراتی راه ها جهت اطلاع رسانی حوادث و رخدادهای جاده ای استان مازندران ضروری است.

مهندس توکلی ادامه داد: با توجه به نزدیکی شهرها در غرب مازندران ،حفظ نگهداری اکثر محورها به عهده شهرداری های می باشد که با توجه به بضاعت کم آنها در این مقوله با مشکلاتی مواجهه است که انتظار می رود تصمیمات مناسبی پس از این نشست در خصوص حل این مشکلات اقدام شود.

در ادامه این نشست حسن جهانیان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران  ضمن اشاره به اقدامات آشکار سازی نقاط پرتصادف در محورهای استان خاطر نشان ساخت : این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر تصادف به صورت زود بازه در قالب نصب علائم و تابلوهای فسفری،نصب جدا کننده های میانی و ... در سال گذشته به اجرا در آورد که حاصل آن احراز رتبه سوم استان مازندران در کشور از حیث کاهش تعداد تصادفات فوتی بوده است .

وی ضمن اعلام کاهش ۲۱ درصد فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در هشت  ماهه سالجاری خواستار تخصیص بودجه ویژه جهت توسعه راهها با توجه به حجم تردد قابل ملاحظه وسایل نقلیه در این استان شد.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران  آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و افزود : می توان با بکارگیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت ،تبلیغات کافی ،اطلاع رسانی عمومی ،آموزش فراگیر ،راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.