شناسهٔ خبر: 8777 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بهسازی سطوح پروازی پرترددترین فرودگاه کشور کلید خورد/ رستمی: احتمال محدودیت پروازی در مهرآباد وجود دارد

فرودگاه مهرآباد- باند فرودگاه مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد از آغاز عملیات نوسازی و بهسازی باند فرودگاه بین ‌المللی مهرآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی امروز شنبه ۶ تیر در مراسم نوسازی و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد گفت: عملیات نوسازی و بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین ‌المللی مهرآباد به منظور ارتقا ضریب ایمنی و استانداردسازی سطوح پروازی آغاز شد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد افزود: فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قدیمی‌ترین فرودگاه کشور است که از نظر نشست و برخاست بیشترین پروازها را در بین بیش از ۶۰ فرودگاه کشور به خود اختصاص داده است. در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد دارای دو باند با عنوان «باند ۲۹ راست» و «۲۹ چپ» است که پروازهای این فرودگاه از باند ۲۹ چپ انجام می‌شود و در حال حاضر باند ۲۹ راست مورد بازسازی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی مهرآباد سال گذشته حدود ۱۴ میلیون مسافر را با ۱۱۰ هزار سورتی پرواز (ورودی و خروجی) جابجا کرد؛ در فرودگاه بین المللی مهرآباد به طور متوسط روزانه ۳۵۰ نشست و برخاست هواپیما انجام می‌شود که این میزان پرواز موجب فرسوده شدن دو باند این فرودگاه شده است. در فاز اول شروع این پروژه ابتدا باند ۲۹ راست و ۲۹ چپ لکه‌گیری شده و در فاز دوم بهسازی و روسازی بافت ۲۹ راست آغاز می‌شود.

رستمی اضافه کرد: در طول اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه مهرآباد پروازهای این فرودگاه با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهر آباد با بیان اینکه در حال حاضر پروازهای این فرودگاه از باند ۲۹ چپ انجام می‌شود٬ گفت: ابتدا باند ۲۹ راست به صورت موقت بازسازی و لکه گیری و سپس پروازهای باند ۲۹ چپ به باند راست منتقل می‌شود. سپس باند ۲۹ چپ به صورت اساسی مورد بازسازی و نوسازی قرار می‌گیرد؛ در مرحله بعد پس از بازسازی باند ۲۹ چپ پروازها مجدد به این باند منتقل می‌شوند تا باند ۲۹ راست به طور دائم و اساسی زهکشی و نوسازی شود.

رستمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا شاهد محدودیت‌ها و تأخیرهای پروازی در فرودگاه همزمان با اجرای این پروژه نباشیم٬ گفت: البته ممکن است به دلیل اجرای نوسازی سطوح پروازی در مقاطعی با محدودیت‌ها و تأخیرهای پروازی مواجه شویم که پیشاپیش از مسافران عذرخواهی می‌کنیم./

نظر شما