شناسهٔ خبر: 87803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اصفهان در نشست خبری گرامیداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری مطرح کرد

کاهش ۱۷ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان/ ۲۳۰ کیلومتر از راه های شریانی و اصلی استان آسفالت شد

نشست خبری مهندس خضری اصفهان.jpg مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان از کاهش ۱۷ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت:۲۳۰ کیلومتر از راه های شریانی و اصلی استان آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اصفهان)، مهدی خضری روز سه‌شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک  هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: در ۸ ماهه نخست سال جاری  ۲۱۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ثبت شده است که به نسبت مدت مشابه قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر بخش حمل ونقل استان اصفهان گفت: متاسفانه بخش حمل ونقل مسافر استان اصفهان به شدت از شیوع ویروس کرونا متاثر شد و تعداد مسافران به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش یافت.

خضری از افزایش ۳ درصدی تناژ کالای حمل شده خبر داد و گفت: با وجود تمام مشکلات بخش حمل ونقل کالای استان اصفهان در کنار مردم و تولیدکنندگان ایستاد و رشد ۳ درصدی را ثبت کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  اصفهان  در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه راهداری  استان اصفهان اشاره کرد و افزود:  ۲۳۰کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی استان از ابتدای سال جاری تاکنون بهسازی و روکش آسفالت شد ه است.

وی همچنین افزود: در این مدت سیلکت ۲۸۰ کیلومتر از راه های روستایی استان انجام و ۲۳ نقطه پرحادثه در بحث محورهای حادثه خیر استان اصلاح شد.

خضری با اشاره به اینکه دو مجتمع خدماتی رفاهی در سال جاری افتتاح شده است، افزود:  دو مجتمع خدماتی رفاهی نیز در سال جاری در استان اصفهان  افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان همچنین از  افتتاح دو سامانه توزین در حال حرکت WIM  در استان اصفهان در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح راهداری محوری در استان اصفهان به صورت صد درصد امانی گفت: ارتقای ایمنی تردد کاربران، اصلاح شیب شیروانی، آزادسازی حریم راه‌ها ، پاک‌سازی  ۵۶۰کیلومتر از راه های استان اصفهان در جریان اجرای این طرح انجام شد.

خضری با بیان اینکه توسعه زیرساخت راه های روستایی از جمله مسئولیت های جدیدی است که به این اداره واگذار شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴ کیلومتر راه روستایی استان اصفهان در قالب طرح ابرار آسفالت شد که این روند با سرعت زیاد در همه شهرستان‌ها ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان همچنین با تقدیر از حمایت های وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و استاندار اصفهان در زمینه تخصیص بودجه برای حفظ و نگهداری زیرساخت های استان اصفهان، افزود:  حوزه راهداری و نگهداری و ساخت راه‌ها جزو هزینه‌برترین بخش‌های عمرانی استان محسوب می‌شود و در این رابطه بودجه‌های ملی و استانی خوبی مشخص شده است  و امیدواریم که  تخصیص صد در صدی هم پیدا کند.

وی با اشاره به وجود ۱۱ هزار کیلومتر راه‌های مواصلاتی استان اصفهان اضافه کرد: دولت در زمینه تخصیص اعتبارات ملی توجه ویژه‌ای به این استان دارد و امیدواریم تا پایان سال و برنامه بتوانیم کل اعتبارات را جذب کنیم.

کاهش ۱۹ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از کاهش ۱۹ درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی در هشت ماه سال جاری در راه‌های برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه  سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به نقش رسانه در زمینه فرهنگ‌سازی ترافیکی و کاهش تصادفات تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری نشست‌های خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها، کمک گرفتن از آنها در راستای آگاهی بخشی به جامعه و کاهش حوادث و تصادف‌های جاده‌ای است.

خضری با بیان اینکه رسانه ها نقش موثری در فرهنگ‌سازی اجتماعی و کاهش تصادف‌ها دارند ادامه داد: استان اصفهان در چهار راه مواصلاتی کشور قرار دارد و با حجم تردد بالایی در محورها و تصادف‌های بسیاری مواجه است.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه برخورداری از حمل و نقل ایمن و روان در جاده‌ها، نظارت بر حمل و نقل، نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی انجام شده اما کاهش تخلفات رانندگی نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با دعوت از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پیوستن به پویش اجتماعی سبا(سوگند برای ایمنی) اظهار داشت: این  پویش، نماد تعهد اجتماعی برای کاهش تصادفات جاده ای است.

 وی ادامه داد: افرادی که به این کمپین می پیوندند سوگند یاد می‌کنند که برای مراقبت از عزیزانشان، نسبت به رعایت قوانین و مقررات متعهدانه‌تر رفتار کنند.
خضری  با دعوت از رسانه‌ها به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر بر فرهنگ مردم ادامه داد: رسانه‌ها همواره در امر فرهنگ‌سازی پیشگام بوده اند و ما از آنها می‌خواهیم در این امر مقدس و خطیر ما را یاری کنند.
وی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس  SABA۱۴۱.IR  در این پویش ثبت نام و در این کار فرهنگی نیکو مشارکت کنند.  

وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیشتر خدمات در ترمینال کاوه به‌صورت اینترنتی و غیر حضوری ارائه می‌شود گفت: تصمیم برای انتقال ترمینال کاوه بر عهده مسوولان شهرداری است اما اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با نگاه مثبت هر گونه کمک همکاری را در این زمینه ارائه خواهد کرد.

خضری ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، افتتاحیه پروژه های فنی و عمرانی به زمان مناسب تری در آینده موکول می شود اما تقدیر از فعالین صنعت حمل ونقل و راهداری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.