شناسهٔ خبر: 87806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان

اصفهان هوشمند ترین راه های کشور را دارد

نشست خبری مهندس خضری اصفهان.jpg معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: استان اصفهان از نظر  پوشش شبکه راه های استان اصفهان به سامانه های حمل ونقل هوشمند، در رده های اول کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، محمد علی صلواتی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، اظهار کرد:  با بهره برداری از ۳۸ سامانه ثبت تخلف هوشمند در محورهای مواصلاتی استان اصفهان تعداد سامانه های ثبت تخلفات حمل ونقل هوشمند استان به 166 عدد رسید.

وی  افزود: تجهیز آزادراه کنار گذر شرق اصفهان و محورهای مبارکه-بروجن و شهرضا-طالخونچه به سامانه های حمل ونقل هوشمند  تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: در سال جاری دو سامانه توزین حین حرکت افتتاح شد  و یک سامانه توزین حین حرکت دیگر نیز تا پایان سال در پلیس راه اصفهان -تهران  به بهره برداری خواهد رسید.

صلواتی با بیان اینکه  در 8 ماهه ابتدایی سال جاری ۳۵ سامانه نظارت تصویری مبنتی بر عکس به ظرفیت های حمل ونقل هوشمند استان اصفهان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: سامانه های ثبت تخلف هوشمند استان اصفهان در سال جاری ۴۴۴ هزار تخلف سرعت  و همچنین ۱۹۴ هزار تخلف تردد در بحث های محدودیت های کرونایی را ثبت کردند که برای اعمال قانون به پلیس راه ارسال شده است.

وی با اشاره به انتقال وظیفه ساخت راه های روستایی به این اداره کل اضافه کرد:  تاکنون ۶۴ کیلومتر راه روستایی با حداقل اعتبارات به صورت امانی و پیمانی در شهرستان های مختلف همچون نایین، فلاورجان، تیران و کرون، اصفهان، شهرضا و ... به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۸۰ قرارداد در حوزه های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان منعقد شده است، ابراز امیدواری کرد؛ با مجموعه اقدامات مختلف در حوزه راهداری شاهد تحولات خوبی در حوزه راه های استان به خصوص راه های روستایی باشیم.

صلواتی با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال دو مجمع خدمات رفاهی در راه های استان افتتاح شد که اکنون ۵۰ مجتمع در راه های استان است، افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال دو مجتمع دیگر در راه های استان افتتاح شود.

وی با اشاره به آثار منفی شیوع کرونا بر مجتمع های خدمات رفاهی، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا مجتمع های خدمات رفاهی به دلیل کاهش مسافران، دچار بحران تقاضا شده و مشکلات دیگری شده اند که به دنبال رفع آنها هستیم، با این وجود بحث نظارت بر این مجتمع ها جهت ضدعفونی در دستور کار قرار دارد و به صورت هفتگی نیز جهت کنترل آنها به لحاظ سلامت برای رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا از آنها بازدید می کنیم.