شناسهٔ خبر: 87867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل ۵ کیلومتر دیگر از بزرگراه جیرفت – کهنوج – رودان

 جنوب کرمان - کهنوج  رودان مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان پس از بازدید از بزرگراه جیرفت – کهنوج – رودان از تکمیل ۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (جنوب کرمان )محمد ساردویی در حاشیه این بازدید گفت : طول کل این بزرگراه  ۲۲۰ کیلومتر است و ۱۶۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی این اداره کل است که تاکنون ۱۲۸ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و در ادامه ساخت این مسیر از قطعه ۳ این بزرگراه ۵ کیلومتر دیگر  به بهره برداری رسیده است.

 وی با بیان اینکه تا کنون ۱۳۳ کیلومتر این بزرگراه به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت : عملیات احداث قطعه ۳ و ۴ به طول ۲۰ کیلومتر در حال اجرا می باشد  و قطعه ۵ آن به طول ۱۲ کیلومتر که انتهای این محور می باشد  مطالعات آن انجام شده  و در مرحله اخذ مجوز مناقصه است.

وی بیان کرد : اعتبار هزینه شده تا کنون ۷۳۰ میلیارد ریال می باشد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ۳۵۵۰ میلیارد ریال بر آورد شده است.

ساردویی افزود : این محور جزء راههای شریانی کشور در زمینه ترانزیت کالا،حمل و نقل محصولات کشاورزی ومعدنی است و ارتباط زمینی کشورهای افغانستان و پاکستان به خلیج فارس و آبهای آزاد دریای عمان را فراهم ساخته است.