شناسهٔ خبر: 87870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۳۸ هزار مترمربع از اراضی استان اصفهان رفع تصرف شد

رفع تصرف اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ضمن تشریح عملکرد این یگان در ۹۰ روز گذشته از رفع ۷۹ مورد تعرض در زمین‌های ملی به ارزش بیش از ۲۹۲۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در تشریح جزئیات مربوط به اقدامات انجام شده این یگان درسه ماه سوم سالجاری اظهار داشت: با دقت، هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی عوامل یگان حفاظت اراضی استان، ۷۹ فقره تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان به مساحت حدود ۶۳۸ هزار مترمربع و ارزش بالغ بر دو هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال شناسایی و رفع تصرف شد.  

وی با بیان اینکه ۳۷ فقره تصرف و رفع فوری آنها در زمین های دولتی به مساحت ۵۶۸ هزار و ۵۰۵ مترمربع بوده است گفت: ارزش این اراضی بیش از یکهزار و ۵۷۹ میلیارد ریال تعیین شده است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان افزود: در سه ماه گذشته رفع تصرفات فوری انجام شده مربوط به شهرستان‌های اردستان، تيران و كرون، خوانسار، خور و بيابانك، سميرم، شاهين شهر و ميمه، شهرضا، كاشان، لنجان، مباركه، نايين و نجف‌آباد بوده است.  

وی اذعان داشت: ۴۲ فقره تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های اردستان، تيران و‌كرون، شاهين شهرو‌ميمه، شهرضا، فريدن و بويين مياندشت، كاشان و لنجان منجر به اجرای احکام قضایی شد که مساحت این اراضی در مجموع ۶۹ هزار و ۳۹۳ مترمربع بوده و ارزش آنها بیش از یکهزار و ۳۴۳ میلیارد ریال تعیین شده است.  

سرهنگ باقری با بیان اینکه تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و هم در سطح ادارات شهرستان‌های تابعه به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند گفت: کارکنان این یگان به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌نمایند و ضمن مقابله با تعرض، تصرف و زمين‌خواری عرصه را برای متجاوزان به حقوق بيت المال و انفال تنگ می‌نمایند.  

وی با بیان این مطلب که حفاظت از اراضی ملی جزء وظایف تمام آحاد جامعه است از مردم خواست، موارد تجاوز و تصرف غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به این اداره گزارش دهند.