شناسهٔ خبر: 87938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم نامه همکاری های علمی ، پژوهشی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشوربا موسسه تحقیقات پنبه کشور

تفاهم در دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور امضای تفاهم نامه همکاری های علمی ، پژوهشی و استفاده از امکانات و ظرفیت های دو طرف صورت گرفت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (تهران) ، در دیدار  مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با قربان قربانی رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور ، ضمن بازدید از این مجموعه تحقیقاتی ، راهکارهای مشترک همکاری و همچنین استفاده از امکانات و ظرفیت های دو طرف بررسی ، بحث و تبادل نظر شد .

در پایان این دیدار به منظور توسعه همکاری های مشترک و ارتقاء ارتباط منظم و سازمان یافته میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و موسسه تحقیقات پنبه کشور و همچنین به منظور استفاده بهینه از پتانسیل ها و ظرفیت های علمی ، پژوهشی طرفین ، سند همکاری دو جانبه ایی منعقد گردید . 

شایان ذکر است، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با دارا بودن ۱۴ گروه پژوهشی و ۳ پژوهشکده "هواشناسی و علوم جو" در تهران "اقلیم شناسی" در مشهد و "هواشناسی آب و کشاورزی" در ایلام، به انجام مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با دانش محض هواشناسی و شناخت، گسترش و ارائه کاربردهای آن‌ها می‌پردازد. همچنین بخش مهمی از فعالیت‌های این پژوهشگاه، همکاری آموزشی با مراکز آموزش عالی و مشارکت با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای پروژه‌های مطالعاتی و عملیاتی در زمینه‌های مرتبط با علوم هواشناسی است.