شناسهٔ خبر: 87947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به زودی، آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار و ١٠٠ واحد مسکن طرح اقدام ملی

صداوسیما مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی گفت: در روزهای آینده، عملیات اجرایی ۵ هزار و ١٠٠ واحد در شهرهای ارومیه، خوی، منطقه آزادماکو، بازرگان، پلدشت، شوط، مهاباد، نقده و اشنویه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو با بیان این که وزارت راه و شهرسازی جهت کمک به تأمین مسکن، طرح اقدام ملی مسکن را در قالب احداث ۴٠٠ هزار واحد مسکونی اجرا می‌کند، افزود: سهم آذربایجان غربی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نزدیک به ٢١ هزار واحد تعیین شده است.

وی ادامه داد: بعد از پالایش ۴١ هزار و ١٧۴ متقاضی ثبت‌نام کننده، از این تعداد ۴ هزار و ٣٣٣ متقاضی وجه اولیه به مبلغ ۴٠٠ میلیون ریال را واریز کرده‌اند.

حمزه لو با اشاره به اینکه کارگزاری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن و در شهرهای ارومیه و مهاباد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تعیین شده، گفت: کارگزاری در شهرهای ارومیه و مهاباد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)تعیین شده که در حال حاضر عملیات اجرایی در پنج قطعه زمین با ظرفیت یک هزار واحد آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: نقشه‌های فاز اول تهیه شده، تجهیز کارگاه و آزمایش‌های ژئوتکنیک انجام شده است. تا پایان امسال مشکلی پیش نیاید فونداسیون پروژه‌ها اتمام می‌یابد.

حمزه لو اضافه کرد: به زودی فراخوان ثبت‌نام برای متقاضایان جدید این طرح به شکل محدود در شهرهای ارومیه، خوی، چایپاره، بوکان، محمدیار،شاهین دژ، نقده و سیه چشمه اجرا می‌شود.

متقاضیانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند تا پایان آذرماه از طریق دفاتر پیشخوان دولت مهلت دارند تا مراحل را تکمیل کنند در غیر این صورت از لیست خارج می شوند. براساس تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان  به منظور کاهش هزینه‌های تمام‌شده، خدمات مهندسی و شهرداری‌ها با ۵٠ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

هم‌چنین جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اراضی  برای ساخت ٢ هزار و ٩٠٠ واحد مسکونی در قالب گروهی، اقشار ویژه، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام بخش خصوصی، صندوق یکم و بافت‌های ناکارآمد واگذار شده است.