شناسهٔ خبر: 87992 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نه ماهه سالجاری انجام شد:

بیش از ۱۷/۶ هکتار از اراضی دولتی استان همدان رفع تصرف شد

یگان2 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: ۶۰ فقره رفع تصرف به میزان بیش از۱۷/۶ هکتار درنه ماهه نخست سالجاری به بیت المال و دولت اعاده شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( همدان ) داریوش حسینی بیان کرد: نیرو‌های مستقر در یگان حفاظت از اراضی اداره کل با امکانات موجود که در اختیار دارند، درنه ماهه نخست سالجاری بیش از ۱۷/۶هکتار از اراضی دولتی استان را به ارزش ۶۵۲ میلیارد تومان به اموال دولت بازگرداندند.

وی عنوان کرد: از این تعداد، ۴۶ مورد مربوط به شهرستان همدان، ۶ مورد در شهرستان نهاوند، ۲ مورد در شهرستان تویسرکان،۳مورد در شهرستان اسد اباد و در شهرستان های ملایر، رزن ، و کبودرآهنگ هر کدام یک مورد رفع تصرف انجام شده است.

حسینی تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل، در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت با اولویت ‌بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشت‌زنی مشغول هستند.

وی از شهروندان خواست در زمان خرید زمین و ملک در خصوص اسناد قانونی از قبیل اخذ سند از سازمان‌های مربوطه استعلام صورت گرفته، چرا که بسیاری از افراد قولنامه ملکی را خریداری و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزو اراضی ملی و دولتی بوده و در این صورت خریدار با رفع تصرف اراضی ملی متحمل ضررهای غیرقابل جبران خواهد بود.

حسینی در پایان، اطلاع رسانی مردمی را عاملی موثر در کاهش تصرف اراضی ملی اعلام  و عنوان کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را که مشاهده می کنند و یا به نحوی از آن اطلاع پیدا می کنند می توانند از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶این یگان را در جریان بگذارند