شناسهٔ خبر: 88017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبار ۲۰ میلیارد توماني به ساخت ابنیه رادار هواشناسی استان گلستان

ديدار استاندار گلستان در دیدار با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اظهار کرد: با توجه به خرید سامانه هواشناسی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان ، تسریع در ساخت ابنیه رادار هواشناسی استان گلستان به مدیریت بحران ها کمک می کند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي( تهران) ، در طی سفر مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به استان گلستان ، ضمن دیدار و بازدید از چندین مجموعه تحقیقاتی و دانشگاهی، با هادی حق شناس استاندار گلستان دیدار و پیرامون تسریع در ساخت ابنیه رادار هواشناسی استان گلستان و همچنین استفاده از امکانات و ظرفیت های دو طرف بحث و تبادل نظر کرد .

در این دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور نیز از تلاش های صورت گرفته در استان گلستان تقدیر کرد و گفت: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور آمادگی هر گونه همراهی  جهت راه اندازی سامانه پیش بینی هشدار سیل و اجرای مشترک پروژه های مرتبط با کشاورزی هوشمند مبتنی بر فناوری های نوین را در استان گلستان دارد و ارتقا امکانات در استان ها از برنامه های اساسی در سازمان هواشناسی است.

همچنین در این دیدار استاندار گلستان تصریح کرد : جانمایی مناسب جهت نصب رادار هواشناسی در شهرستان گنبد کاووس انجام شده و نیاز است هرچه سریعتر عملیات اجرایی ساخت ابنیه و احداث برج نیز صورت گیرد.

وی افزود: گلستان استانی با اقلیم های مختلف آب و هوایی است و تقویت امکانات هواشناسی می تواند یاری بخش استان در مواقع حساس و بحرانی باشد.

استاندار گلستان یادآور شد: سامانه هواشناسی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خریداری شده و به گلستان اختصاص یافته و امیدوارم با همراهی سازمان هواشناسی شاهد تسریع در ساخت ابنیه، احداث برج و نصب رادار و راه اندازی این سامانه در استان باشیم.

حق شناس خاطر نشان کرد: گلستان در ادوار مختلف و خصوصاً طی دو سال گذشته با بحران های مختلفی نظیر باران های سیل آسا، سیل، رانش زمین و آتش سوزی مواجه بوده است که ارتقا امکانات هواشناسی می تواند از میزان خسارات احتمالی به خانه ها، ابنیه راه ها و محیط زیست بکاهد.