شناسهٔ خبر: 88028 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن انجام شد

برگزاری ششمین رويداد " سه‌شنبه‌های ريلي با طعم فناوری"/ رونمایی از سه پروژه ملی در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور/ حمایت همه‌جانبه راه‌آهن از صنعتگران حمل‌ونقل ریلی

رسولی ششمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد و طی آن، از پروژه‌های سامانه هوشمند سوخت‌گیری، سامانه دستیار لکوموتیوران (DAS) و مدیریت بهینه عملیات سوخت‌گیری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز سه‌شنبه ۲ آذر، با حضور سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ششمین نشست رويداد " سه‌شنبه‌هاي ريلي با طعم فناوري" طی ساعت ۹ تا ۱۱ در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن برپا شد.

در این نشست از سه پروژه ملی در راه‌آهن شامل سامانه هوشمند سوخت‌گیری، سامانه دستیار لوکوموتیوران  (DAS)و کارگروه تخصصی بهره‌وری (مدیریت بهینه عملیات سوخت‌گیری) رونمایی شد.

رسولی در این نشست، ضمن استقبال از پروژه‌های ارائه شده، بر ضرورت تقویت و حمایت از نخبگان و دست‌اندرکاران فعال در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور تأکید کرد و گفت: این پروژه‌ها نمونه‌های بارزی از کار جهادی و اعتماد به جوانان کشور است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه سرمایه ارزشمند راه‌آهن، سرمایه انسانی است، افزود: تلاش نیروهای انسانی در راه‌آهن در این شرایط سخت تحریمی و مشکلات ناشی از شیوع کرونا ستودنی‌اند و این موضوعات گواه بر این هستند که راه‌آهن به‌طور آبرومندانه کار خودش را به‌درستی انجام می‌دهد.

وی با یادآوری از اینکه تلاش جهادی نیروهای انسانی باعث مدیریت هزینه‌ها، جلوگیری از اسراف و استفاده بهینه از فناوری می‌شود، تصریح کرد: فعالیت نیروهای انسانی جزو صنایع‌دستی محسوب می‌شوند و مزیت آن بر صنایع ماشینی در همین تلاش‌ها نمایان می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دغدغه برخی از صنعتگران و تولیدکنندگان قطعات ریلی در خصوص امکان تغییر رویه شرکت راه‌آهن در حمایت از تولید داخل گفت: ما ساختاری را در کشور پایه‌ریزی کردیم که امکان تغییر آن وجود ندارد.

رسولی تأسیس و راه‌اندازی "سامانه جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی" در کشور را یادآور شد و اظهار کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این سامانه، دیگر امکان حذف یا نادیده گرفتن تولیدات داخلی و اطلاعات ارائه شده وجود ندارد.

وی گفت: اکنون ۴ هزار و ۶۰۰ قطعه ریلی از سوی تولیدکنندگان داخلی ساخته می‌شود و دیگر امکان واردات این نوع محصولات وجود ندارد. همچنین تا دو ماه گذشته، حدود ۵۳۵ قطعه ریلی از دیگر کشورها وارد می‌شد که طی این مدت تعدادی از این قطعات نیز از سوی تولیدکنندگان داخل ساخته شده و دیگر امکان ثبت سفارش خارجی آن‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تأکید کرد: متأسفانه رویه‌ای در کشور وجود داشته که طی آن هنگام خرید یا ثبت سفارش، تمامی تضامین به شرکت‌های خارجی داده می‌شد؛ اما در مواجهه با شرکت‌های داخلی، با استناد به مقررات سخت‌گیرانه از حمایت و تضمین خودداری می‌گردید.

رسولی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از تولید داخل گفت: ما این قول قطعی را به صنعتگران می‌دهیم که از تولید آن‌ها حمایت می‌کنیم و مجوز استانداردهای لازم را به آن‌ها ارائه کرده و اعتقاد داریم که نه تنها نیاز داخل کشور را تأمین می‌نماییم، بلکه بازار منطقه را نیز تأمین خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که هر هفته رویداد "سه‌شنبه‌های ريلي با طعم " در مرکز پیشرفت جهادی راه‌آهن برگزار می‌شود و طی آن از چندین پروژه ریلی کشور رونمایی می‌شود.

 علاقمندان می‌توانند از طریق سامانه تلويزيون اينترنتي راه‌آهن به آدرس Railtv.ir یا ويديو کنفرانس راه‌آهن و مشاهده فيلم رويدادها در این رويداد مشارکت داشته باشند.

گفتنی است که اطلاعات به‌روز و اخبار رويدادها از طريق کانال ارتباطي RailTechnology@ در شبکه‌هاي اجتماعی، در دسترس خواهد بود.