شناسهٔ خبر: 88045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کمیسیون ماده ۵ با طرح فاز دوم مسکن ملی تیران و کرون موافقت کرد

کاشفی تیران 0 اقدام ملی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از اختصاص ۲۲ هزار و ۸۳۵ مترمربع زمین در فاز دوم شهرک بهارستان تیران جهت طرح مسکن ملی این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: با دستور ویژه مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان طرح فاز دوم مسکن ملی تیران و کرون جهت پاسخگوی به نیازمسکن مردمان عزیز این شهرستان طی دو نوبت در کمیسیون ماده ۵ استان مطرح و نهایتا جهت اجرا ابلاغ شد.  

وی با بیان اینکه پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای فعلی جامعه از اولویت‌های این اداره است، اذعان داشت: در شهرستان تیران و کرون مکان‌یابی اراضی مناسب صورت پذیرفت و زمینی به مساحت ۲۲ هزار و ۸۳۵ مترمربع واقع در فاز دوم شهرک بهارستان تیران  با کاربری مسکونی برای احداث حدود ۱۹۰ واحد مسکونی به این طرح اختصاص یافت.  

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تولید مسکن و دستور مقام عالی وزارت راه وشهرسازی مبنی بر تسریع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن اذعان داشت: زمین‌های طرح مسکن ملی شهر تیران، دی‌ماه سال ۱۳۹۸ در دو فاز به ظرفیت ۳۰۰ واحد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد که با توجه به درخواست این بنیاد و مساعدت های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، طرح تفکیکی فاز دوم اراضی مجدداً توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طراحی و مصوبه کمیسیون ماده ۵ آن نیز اخذ شد.  

وی با بیان اینکه این اراضی از زمین‌های دولتی در شهر تیران است گفت: خدمات زیربنایی آن تامین شده و بنیاد مسکن نیز با همکاری شهرداری در حال اخذ پروانه ساختمانی است.  

کاشفی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن شهر تیران ۹۳۱ نفر ثبت نام کردند و پس از بررسی های صورت گرفته ۷۱۵ نفر واجد شرایط شناخته شدند. که از این تعداد ۱۱۱ نفر وجه اولیه را واریز کرده  و  بررسی ۴۵۲ نفر از واجدین شرایط نیز توسط دفتر پیشخوان دولت در حال انجام است.  

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن رضوانشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه راه و شهرسازی فاقد اراضی دولتی در محدوده شهر رضوانشهر است این شهر در مرحله اول ثبت نام، فاقد سهمیه بود که خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته مساحت قابل قبولی جهت الحاق به محدوده شهر پیش بینی شده و امور فنی آن در حال پیگیری است.  

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون دلیل عدم تخصیص سهمیه طرح اقدام ملی برای شهر عسگران را نیز عدم وجود اراضی دولتی در محدوده و حریم شهر عنوان کرد و گفت: در اجرای مفاد ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و مصوبات شورای عالی مسکن کشور این اداره در حال پیگیری تغییر نمایندگی اراضی مازاد دستگاهای دولتی در این شهر است که پس از حصول نتیجه، برای مرحله دوم سهمیه مناسبی جهت عسگران در نظر گرفته خواهد شد.