شناسهٔ خبر: 88063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان بوشهر:

۳۲هزار حلقه لاستیک در استان بوشهر توزیع شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: امسال تاکنون ۳۲ هزار حلقه لاستیک در قالب طرح توزیع لاستیک سهمیه‌ای خودروهای سنگین تامین و بین رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: امسال تاکنون ۳۲ هزار حلقه لاستیک در قالب طرح توزیع لاستیک سهمیه‌ای خودروهای سنگین تامین و بین رانندگان ناوگان  حمل و نقل عمومی استان توزیع شده است.

این مطلب را سید حمید رضا علم در نشست با خبرنگاران و به  مناسبت هفته حمل و نقل ،رانندگان و راهداری بیان کرد و افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال‌ جاری نیز تعدادی لاستیک دیگر  که با ارز دولتی تامین شده در اختیار ناوگان بار و مسافر خصوصا تانکرهای  سوخت رسان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: توزیع لاستیک در شرایط کنونی با تعرفه حمایتی و با هدف خدمت رسانی بهینه به رانندگان و جلوگیری از عدم اختلال در شبکه حمل و نقل بار و مسافر صورت می‌گیرد.

علم با توجه به تاثیر سوء بیماری کرونا بر صنعت حمل و نقل مسافر اضافه کرد: در زمان حاضر تنها ۳۰ درصد ظرفیت ناوگان‌ اتوبوسی در استان بوشهر فعال است و با توجه به هزینه‌های نگهداری و سایر هزینه های دیگر این ناوگان خسارت زیادی از کرونا دیده است  .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: در حمل و نقل مسافر بین شهری همه پروتکل‌ های بهداشتی رعایت می شود و شرکت های مسافربری موظف به  توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی بین مسافران قبل از آغاز سفر هستند .

علم همچنین افزود:  با وجود شرایط کرونایی حمل بار نیز متوقف نشد و بخش حمل و نقل با رعایت پروتکل های بهداشتی محصولات کشاورزی، کالاهای تجاری  و تولیدات کارخانه‌های سیمان استان را جابجا و حمل نمود که در این بخش حتی شاهد رشد ۶.۵ درصدی حمل بار نسبت به مدت مشابهه گذشته بوده ایم .

وی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی پروژه‌های راهداری نیز متوقف نشد و پروژه های مختلفی در محورهای ارتباطی استان بوشهر از جمله روکش آسفالت محور کوهستانی کنار تخته به دالکی و ورودی شهر سعدآباد و برطرف کردن مشکلات نقاط حادثه خیز در استان در حال انجام است.

علم یادآور شد : قرار است امسال  ۱۴.۵ کیلومتر راه روستایی استان بوشهر در قالب طرح ابرار بهسازی و آسفالت (حفاظتی) شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد : روستاهایی که امسال در استان بوشهر زیر پوشش طرح ابرار قرار می‌گیرند شامل راه روستایی بیدو ، تنگ خون  و باختاج شهرستان دشتستان و راه ورودی بادوله شهرستان دشتی است که زیرسازی و روسازی این پروژه‌ها با استفاده از ماشین آلات امانی استان انجام و برای آسفالت آن نیز با پیمانکار قرار داد بسته شده است.

علم بیان کرد: برای آسفالت و بهسازی این پروژه‌ها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود در صورتیکه اگر کل این پروژه‌ها به صورت  غیرامانی انجام می‌شد باید بین شش تا هفت میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه می شد .

وی ادامه داد: استان بوشهر ۲هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد که ۹۰ درصد این راه‌ها آسفالت و از جمله استان‌هایی‌ است که بیشترین راه روستایی آسفالته کشور را داراست و تلاش می‌شود ۱۰ درصد مابقی نیز در قالب طرح ملی ابرار آسفالت شود.

علم  در خصوص آغاز عملیات راهداری زمستانی گفت: با توجه به اینکه بارش باران در استان بوشهر از فصل پاییز آغاز می‌شود راهداران با تجهیزات کامل از آبان ‌ماه در جاده‌ها مستقر شده‌ اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: در این استان  تعداد ۱۶ راهداری و راهدار خانه فعال است و برای خدمات رسانی به رانندگان جاده‌ای در محورهای ارتباطی نیز ۳۰ تیم راهداری با ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده ارائه خدمات هستند.

مدیرکل راهداری و حمل جاده ای استان با اشاره به اجرای طرح شانه ‌سازی محور ساحلی بوشهر به دیرگفت : در این راستا اقدامات مهم و موثری یا انجام شده یا درحال انجام است و اخیرا نیز مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار برای  ادامه آن  تخصیص یافته است.

وی همچنین در خصوص بسته شدن مکرر جاده ساحلی بوشهر - گناوه در زمان بارندگی اضافه کرد: ۲ کیلومتر از این محور ارتباطی به طور معمول دچار آبگرفتگی می‌شود که با توجه به اهمیت این جاده مجوز احداث پل با اعتبار اولیه ۲ میلیارد تومان  ازسوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داده شده و به زودی مناقصه آن برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیلاب اخیر یادآور شد : در اثر بارندگی ۱۶ آذر بیش از ۳۸ میلیارد تومان به محورهای ارتباطی استان بوشهر خسارت وارد شد که ۲۵ میلیارد تومان آن مربوط به جاده‌های دشتستان است.

علم همچنین از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: امسال تلفات جاده‌ای در محورهای ارتباطی استان بوشهر نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته و این استان جز پنج استان برتر کشور در این عرصه معرفی شده است.