شناسهٔ خبر: 8807 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حضور شرکت سرمایه‌گذار ایتالیایی در بندر بوشهر

بندر خرمشهر سیمونتی مدیرعامل ترمینال های دریایی شرکت Contship Italia به همراه مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از محوطه و اسکله های بندر بوشهر دیدن کرد.

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، شرکتContship Italia  از شرکت‌های سرمایه‌گذار و اپراتور در بخش ترمینال‌های دریایی و خصوصاً کانتینری است و هم اکنون اپراتور چند بندر مهم کشور ایتالیا است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این بازدید در نشستی با تشریح فعالیت‌های بندر بوشهر گزارشی از عملکرد بندر بوشهر را به صورت مقایسه‌ای و آماری ارایه و طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین را تشریح کرد.

محمد راستاد گفت: بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به ١٥ میلیون تن در سال خواهد رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی بوشهر افزود: با توجه به محدودیت فضا در نظر است طرح توسعه در جزیره نگین با حدود ٦٠٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود.

راستاد ادامه داد: در جزیره نگین پایانه کانتینری، پایانه چند منظوره، پایانه مواد فله مایع احداث می‌شود و نقش مهمی در فعالیت‌های بندری خواهد داشت ضمن اینکه در پنج سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد. در حال حاضر عملیات آماده‌سازی محوطه‌ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغاز شده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در دو سال آینده افتتاح می‌ شود.

راستاد ادامه داد: با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که ٤٣٠ هزار TEU است به ٥٠٠ هزار TEU می‌رسد و برنامه زمان بندی برای تکمیل این طرح سه سال خواهد بود./

نظر شما