شناسهٔ خبر: 88085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر معاون وزیر راه وشهرسازی به استان مرکزی انجام شد

بهره‌برداری از قطعه ۶/۷ کیلومتری در محور "توره-بروجرد"

بهر برداری توره-بروجرد قطعه ۶/۷ کیلومتری از محور توره -بروجرد با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و جمعی از مقامات محلی استان مرکزی بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مرکزی)، خیراله خادمی، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی از پروژه‌های اداره‌کل راه وشهرسازی در شهرهای ساوه، دلیجان، محلات، خمین، شازند و اراک بازدید کرد.

خادمی در این سفر از تقاطع جاده قدیم ساوه –غرق‌آباد و تقاطع سیلجرد با کنارگذر ساوه، محور ساوه –غرق‌آباد، باند دوم محور زیرآب-محلات،تقاطع سنجه‌باشی و احداث پل ورآباد در محور خمین محلات، تقاطع غیرهمسطح خمین-محلات وخمین-اراک، کنارگذر شمالی و تقاطع غیرهمسطح اراک- فرمهین، تقاطع غیرهمسطح کمربندی شمالی اراک با آزادراه اراک-بروجرد در محدوده پتروشیمی و محور توره-بروجرد بازدید کرد.

در پایان این بازدیدها بهره‌برداری از ۶/۷ کیلومتر محور توره-بروجرد با حضور استاندار مرکزی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه وشهرسازی انجام شد.

مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی در حاشیه بهره‌برداری از این محور  گفت: این پروژه به طول ۶/۷ کیلومتر وعرض ۱۱ متر با قراردادی درحدود ۲۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های مهم عمرانی این  اداره‌کل است.

مرزبان در ادامه افزود: جهت رفاه حال ساکنان محلی و منطقه تعداد ۱۰ پل با دهانه‌های یک تا  ۶ متری جهت تردد اهالی و همچنین آب‌های سطحی و احشام در طول این  محور احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص دیگر مشخصات فنی پروژه عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه شامل  حدود ۴۰۰ هزار  مترمکعب عملیات خاک‌برداری، ۵۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۷۳۰ هزار مترمربع عملیات تثبیت بستر با روسازی بتنی ، ۴۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی و ۱۵ هزار  تن آسفالت است.

گفتنی است، طول کل این مسیر در حوزه استان مرکزی ۲۵ کیلومتر است که قرارداد ۴۴۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی برای آن منعقد شده است.