شناسهٔ خبر: 88108 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی طی هفته‌ای که گذشت

برگزاری رویدادهای فرهنگی در سالن‌های ایستگاه قطار در سراسر کشور/ راه‌آهن ایران در مسیر خودکفایی در تولید واگن‌های مسافری و لوکوموتیو/ بهره‌برداری از ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان

قطار مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته؛ برگزاری رویدادهای فرهنگی در سالن‌های ایستگاه قطار در سراسر کشور، راه‌آهن ایران در مسیر خودکفایی در تولید واگن‌های مسافری و لوکوموتیو و بهره‌برداری از ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته شامل موارد زیر هستند:

  • اتصال ۱۱۰ شرکت هواپیمایی و ریلی به سامانه استعلام وزارت بهداشت/ جلوگیری از سفر ۶۰۰۰ مبتلا به کرونا با حمل‌ونقل عمومی

مسئول کارگروه فناوری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: تاکنون از سوارشدن ۶ هزار مبتلا به کرونا به وسایل حمل‌ونقل عمومی ممانعت شده است.

  • الحاق ۲۰۰۰ واگن باری به ناوگان ریلی طی ۵ سال آینده/ خرید ۷۰ دستگاه واگن لبه‌ بومی از سوی شرکت‌های بنیاد مستضعفان

مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه دو هزار دستگاه انواع واگن‌باری به ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان در پنج سال آینده اضافه خواهد شد، افزود: همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور به‌کار گرفته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم صنعت حمل و نقل تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گیرد.

  • برگزاری مراسم افتتاح پروژه‌های راه‌آهن به مناسبت هفته حمل‌ونقل/ بهره‌برداری از ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان

مراسم بهره‌برداری از ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان به مناسبت هفته حمل‌ونقل با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد.

  • راه‌آهن ایران در مسیر خودکفایی در تولید واگن‌های مسافری و لوکوموتیو/ عزم راه‌آهن در زیباسازی ناوگان ریلی و ایستگاه‌های قطار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خودکفایی راه‌آهن ایران در زمینه تولید واگن‌های باری اظهار کرد که به زودی شاهد خودکفایی و تولید واگن مسافری و لوکوموتیو در کشور نیز خواهیم بود.

  • برگزاری ششمین رويداد " سه‌شنبه‌های ريلي با طعم فناوری"/ رونمایی از سه پروژه ملی در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور/ حمایت همه‌جانبه راه‌آهن از صنعتگران حمل‌ونقل ریلی

ششمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد و طی آن، از پروژه‌های سامانه هوشمند سوخت‌گیری، سامانه دستیار لکوموتیوران (DAS) و مدیریت بهینه عملیات سوخت‌گیری رونمایی شد.

  • آذربایجان‌شرقی، کانون ترانزیت بار و مسافر/ اتصال ایستگاه خاوران به راه‌آهن تبریز، تسهیل‌گر اتصال به شمال قفقاز و اروپا

وزیر راه و شهرسازی گفت: با افتتاح آزادراه تبریز – سهند علاوه بر حل گره ترافیکی تبریز، دسترسی آسان‌تری را به شهر جدید سهند و شهرک‌های اقماری آن شاهد خواهیم بود.

  • عزم راه‌آهن در حمایت از پژوهشگران و تولیدکنندگان داخل/ برگزاری رویدادهای فرهنگی در سالن‌های ایستگاه قطار در سراسر کشور

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از عزم راه‌آهن در حمایت از پژوهشگران و تولیدکنندگان داخل کشور خبر داد و تاکید کرد که توسعه راه‌آهن است جز با حمایت از تولید داخل محقق نمی شود.